Ooievaars in Westerbroek

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
JanBos
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 33
Joined: 26 Jan 2011, 16:12

Ooievaars in Westerbroek

Post by JanBos »

Op de weilanden rond Westerbroek is het paar ooievaars, sinds vorige week vrijdag terug en weer druk aan het foerageren.
Het zijn kennelijk dezelfde die al een aantal jaren op het paalnest bij het Hesselinksbos broeden.
De terugkeer van beiden lijkt me erg vroeg. De vraag rijst dan, zijn ze al terug of zijn ze nooit weggeweest. Dat laatste lijkt gezien de trek van de ooievaars ,ook weer onwaarschijnlijk.
Wie heeft daar een antwoord op ?

Jan Bos
Hoogezand.
randomeda
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 99
Joined: 20 Apr 2011, 22:38

Re: Ooievaars in Westerbroek

Post by randomeda »

Sommige ooievaars blijven het hele jaar, het schijnt te gaan om vooral ooievaars met een fokstation verleden, maar ook anderen wagen de kans wel eens. Bij Peize heb ik eerste kerstdag nog een zien lopen. Zie ook de onderstaande link voor winterwaarnemingen ooievaar;

http://waarneming.nl/soort/view/7

groet

Michel
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

Re: Ooievaars in Westerbroek

Post by alcovanklinken »

moi Jan,

De afgelopen jaren heb ik regelmatig 's winters de ooievaars ergens rondom Westerbroek zien fourageren (zo ongeveer vanaf de Woortmansdijk tot aan de weilanden zuidelijk van het dorp Westerbroek). Ik heb ze niet systematisch gevolgd, maar heb de indruk dat dit paar inderdaad niet-trekkend is.

Groeten,

Alco van Klinken
randomeda
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 99
Joined: 20 Apr 2011, 22:38

Re: Ooievaars in Westerbroek

Post by randomeda »

Hoi Jan,

Komend weekend is een wintertelling van ooievaars, zie ook www.ooievaars.eu . Als je ze ziet wellicht daar doorgeven?

Groet
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests