Vinkhuizen op SBS6

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Vinkhuizen op SBS6

Post by chatman »

Dag allemaal,

Ik zou het net in het forum zetten..maar zie het net ook bij de waarnemingen staan. "Vanavond (7/1) om 22.30 een reportage over de sib. braamsluiper in Hart van Nederland SBS6".

Ik was hier ook bij aanwezig, maar werd zelf niet geinterview, misschien dat ik nog in beeld ben op de achtergrond. Helaas heb ik de vogel zelf niet kunnen ontdekken tenzij het de kleine bruine vogel was die snel overstak over het pad tussen de tuinen.

Ik ga in ieder geval kijken vanavond.

mvg, Jos
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

Net de uitzending gezien met gekleurd nieuws van SBS6, de vogel was toen niet aanwezig. Tenminste niet zoals werd aangegeven op het filmpje. Het interview waar ik bij stond is niet uitgezonden, waarschijnlijk niet zo spectaculair. Maar toch leuk dat het ervoor was. Ronald speelde het goed mee. :wink:


mvg, Jos
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Post by marnixjonker »

Ik vind dat er in dat soort tv stukjes altijd een beetje de spot met vogelaars wordt gedreven. Nu ook weer....dat muziekje!
Verder een zoekende Ronald die ineens met een verrekijker boven de schutting uitkomt..

Marnix
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Ik heb het niet gezien, maar doet mij overkomen als iets voyeuristisch als ik de omschrijving van Marnix volg.

Heeft misschien iemand dit ook opgenomen?
Dan kunen we dat wellicht aan de site toevoegen, dan kan iedereen het zien.

Henk
User avatar
Rudy
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 02 Jan 2005, 00:00
Contact:

Post by Rudy »

Ik heb het gisteravond op video opgenomen en ook ik vond het nogal genant. Ik begrijp ook niet de diepere bedoeling om dit als item aan Hart van Nederland aan te dragen als we er zelf niet uit zijn wat het nu precies voor een soort is (in ieder geval geen 'broertje van de Pimpelmees') :cry: . Waarnemingen van grote vogels als arenden of gieren lenen zich veel meer hiervoor en spreken voor een groter publiek meer tot de verbeelding. Dit was weer eens ouderwetse 'kijk die gekke vogelaars weer eens'-journalistiek (ahem) :roll: .

Rudy
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

Mijn broer heeft het ook op video staan. Ik zal eens kijken of ik dat kan verkleinen voor de website. Achteraf ben ik blij dat ik buiten beeld ben gebleven. :)

Ik dacht eerst dat het iemand van sbs6 was, maar later zag ik Ronald zijn naam erbij staan.

mvg, Jos
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Re: SBS

Post by chatman »

Hallo Ronald,
RonaldNuiver wrote:Om misstanden uit de wereld te helpen.
Tijdens de opnames was de Braamsluiper wel degelijk aanwezig op de pindanetjes tegenover mijn huis.
Ik vind het dan wel vreemd dat ik hem niet gezien heb. Toen je uit het raam zat te kijken keek ik naar jou en dat pindanetje, maar zag geen braamsluiper. Wel zag ik snel iets oversteken over het padje tussen de tuinen. Verder zag ik nog een verdwaalde merel, maar meer vogels heb ik op dat moment niet in de tuinen gezien of op het pindanetje.

Jammer dat het gehele verhaal niet is uitgezonden, dat leek me interessanter dan het 2 minuten verhaal.

mvg, Jos
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Roland deed het meer dan uitstekend in de reportage - zijn commentaar was duidelijk en ter zake kundig.
Het is niet meer dan logisch dat de cameraman de snelle en vliegerige vogel niet in beeld heeft kunnen krijgen.
Op het editen van de footage in Hilversum heeft (behalve de eindredacteur) niemand invloed.

Jan Allex
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Re: sbs6

Post by chatman »

Hallo Ronald,
RonaldNuiver wrote:Hallo Jos

Mocht je de vogel nog willen zien aarzel dan niet om even bij mij aan te bellen op nummer 237, dan help ik even mee om de vogel te vinden. (hangt trouwens geen huisnummer aan de muur)

Groetjes Ronald
Ik heb inderdaad alleen maar door het gaas gekeken. Prima, ik bel wel even bij je aan als ik weer in de buurt ben. Ben je vandaag ook thuis? Ik ben nu toevallig thuis aan het werk, dus kan zo nog wel even kijken.

mvg, Jos
User avatar
Rudy
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 02 Jan 2005, 00:00
Contact:

Post by Rudy »

Oei, de vogel ziet er niet al te best meer uit trouwens (zie recente foto's van Jos).

Rudy
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Post by chatman »

Hallo Ronald,

Ja, even nadat je weg kwam de braamsluiper langs. Ben heeft hem ook gezien. Ik kon er dus nog foto's van maken. Leuk beestje. Het zat weer op dezelfde plek als die ochtend wat je aan wees.

Nee, Rudy ziet er inderdaad niet best uit. :wink: Maar wat wil je met het donkere grijze weer. Ben blij dat de zon zich weer laat zien.

mvg, Jos
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

voor degene die de uitzending op SBS6 gemist hebben, is nu het filmpje toegevoegd!

Met dank aan Jos de Vries en zijn broer voor het opnemen.

http://galerij.avifaunagroningen.nl/thu ... ?album=476

Henk
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests