reisverslagje Hongarije

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Derick
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 02 Jun 2003, 23:00
Location: Surhuizum

reisverslagje Hongarije

Post by Derick »

Kan de topic over reisverslagen niet vinden, vandaar dit nieuwe bericht.

Ik ben niet een vogelaar die op zijn vrije dagen op zoek is naar bijzondere soorten, meer naar de gewone meeuwen met bijzondere ringen.
Toch wil ik jullie een enkele waarneming uit Hongarije niet onthouden.
Ik heb met mijn gezin gebivakkeerd aan het Balatonmeer en daar werd ik op mijn dochter haar verjaardag wakker van de zingede wielewalen.
Nu had ik die al eerder vernomen, maar deze bleef erg lang zitten.

Aangezien inmiddels de kleine de eerste kadootjes had uitgepakt ben ik toch maar eens buiten de tent gaan kijken. Nu ik mij iets beter kon orienteren had ik het idee dat het misschien om meerdere individuen ging.
Inderdaad een 2e exemplaar kwam richting de 1e zanger.
Toen er echter onraad was kwamen uit de hoge populier meer dan 6 wielewalen gevlogen en gingen tot mijn verbazing in een lage appelboom zitten.
Al gauw werd de groep alsmaar groter.
Ik heb daar een tijdje naar staan kijken met telescoop en een digitale camera met opstartproblemen.
Toen ook op hun nieuwe plek de onrust ontstond vlogen ze 1 voor 1 naar hogere bomen.
ik kwam op een groep van 16 wielewalen!!

Ik had maar 2 keer eerder deze soort gezien, maar dit was meer dan scheepsrecht.


Verder opvallend veel grauwe klauwieren en zwarte roodstaarten gezien.

Op de camping op een vroeg uur mooie foto's kunnen maken van 2 dwergmeeuwen op een volleybalnet.

Aan de Donau veel 'gewone'kokmeeuwen , aardig wat geelpoten en een enkele zwartkopmeeuw.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests