Misschien VAG opheffen?

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

User avatar
lutiena
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 12
Joined: 21 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by lutiena »

r moet veel en er deugd weinig. Lees alles nog een na, waar staat de norm. Er moet veel alleen ken ik de meetlat niet. Ik lees dat 15 mensen een leuke lezing hebben bijgewoond. Volgens sommige te weinig mensen maar is het aantal relevant. Ik ben meer een persoon van de inhoud. Al zouden het er 3 zijn dan nog zou dit de moeite waard zijn voor deze 3 mensen.

Ga niet lopen zuurpruimen.

Ik zie geen enkele argument om iets op te heffen. Er worden nieuwe bestuurders gezocht. Voor ieder vereniging is dit een probleem. Ik zou zeggen gewoon de vergadering afwachten, eventueel nog een mailing erachter aan. In twee honder leden zijn er altijd wel een paar te vinden die het leuk lijkt.

Maak voor de geintresseerde de drempel nou niet groter dan deze al is.
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by jhvenema »

Goedenavond,

Guido en Henk, Dank voor de terechtwijzingen. Prima.
Heb zojuist daarom maar even met de voorzitter gebeld. Prima gesprek.
We zijn overeengekomen dat de enquete doorgang kan vinden. De commissie zal zeer binnenkort bijelkaar komen om deze op te stellen. Vervolgens zal deze voorgelegd worden aan het bestuur. Na akkoord zal deze naar alle leden gestuurd worden. Meedoen dus, jullie zijn niet voor niets lid! De punten die hieruit naar voren komen, inclusief aanmelding/belangstelling van nieuwe bestuursleden/webmaster zal vervolgens worden besproken op de ALV. Komt dus allen naar de ALV om over bepaalde zaken te kunnen meebeslissen.
Wat mij betreft voorlopig einde aan deze discussie. Inderdaad de kop der veur met zijn allen!
Jan Henk
Last edited by jhvenema on 09 Oct 2012, 20:35, edited 1 time in total.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by anaburen »

Ik vind dat de doeleinden waarvoor de vereniging staat uitstekend worden gerealiseerd en ik zie geen reden om de VAG op te heffen. De communicatie is steeds actueel, die vindt voornamelijk plaats op de website. De actieve werkgroepen en ringers sturen regelmatig hun updates in. De website is helemaal up-to-date. Jammer dat het bestuur deze manier van communiceren nog niet heeft gevonden.

Ana
User avatar
egbertboekema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 7
Joined: 17 Jul 2005, 23:00

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by egbertboekema »

Toen ik lid werd in 1971 waren er 55 leden en was ruim de helft actief. Het was toen vaak gezellig. Nu zijn er ook nog enkele tientallen leden actief. En er lijkt voldoende animo te zijn om door te gaan. Laten we dat dus doen. Ik had me al gemeld om iets te willen doen. Een enquete waarom een paar honderd papieren leden nooit van zich laten horen lijkt me niet zo nodig, want ze gaan toch niet meer komen. Veel van deze mensen zijn ooit wel actiever geweest. Wat ze nu doen is mij verder best, zolang ze maar contributie betalen.

egbert
Maricée Ten Bosch
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 04 Mar 2009, 17:41

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by Maricée Ten Bosch »

Wordt het nu geen tijd een meer optimistische kop boven dit forumonderwerp te plaatsen? Of kan dat technisch niet? Ik word er zo mismoedig van: misschien VAG opheffen? :( VAG leeft! VAG zet door! VAG laat zich niet kennen! Zoiets? En dat dan meteen maar twitteren naar DvhN. =D> Het moet allemaal nog blijken natuurlijk, om op 22 november de juiste personen op de juiste plek te krijgen, maar de positieve bijdragen op dit forum geven de vogelliefhebber moed en lijken mij hoopvolle signalen voor het voortbestaan van VAG.

Maricée
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by anaburen »

Ha Maricee,

Je hebt helemaal gelijk. Nu nog een paar positief ingestelde, enthousiasmerende nieuwe bestuursleden en mensen die het webbeheer volgend jaar over willen nemen, dan kunnen we weer jaren vooruit.

Ana
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by arenaria »

Hm, kweenie, ik kan nogal wat redenen bedenken waarom onze vereniging gewoon zijn leven heeft geleefd. Gewoon doorgaan zoals vroeger ... nee, dat gaat echt niet werken. Vroeger is dood.

De meest levensvatbare vorm lijkt mij een naar binnen gericht geheel, met een afgeslankt bestuur dat zich alleen met de vereniging 'an sich' bezighoudt.

Avifauna gaat me aan het hart. Nooit ben ik langer lid van één en dezelfde vereniging geweest. Nooit eerder ben ik erelid gemaakt.

Maar Bob Dylan zong het al (zoals hij eigenlijk overal een oneliner over heeft geschreven): 'The times they are a-changin.'

Jan Allex
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by anaburen »

Jaja, The times they are a-changin.'
Maar wat niet verandert is mijn behoefte om behoorlijk geinformeerd te worden.

Op 27 september 2012 schreef de voorzitter: 'De hoofdredacteur van de Grauwe Gors stopt na het verschijnen van de Gors die nu bij u is binnengekomen.'

Er is bij mij en ieder lid van Avifauna Groningen dat ik verder ontmoet, helemaal niets binnengekomen. Letterlijk noch figuurlijk.
Dus: waar blijft de Grauwe Gors, waar wij als leden allemaal contributie voor hebben betaald?

Op 7 oktober 2012 schreef de voorzitter: PS voor opmaak/redactie heeft zich al iemand gemeld, die dit eventueel op zich kan en wil nemen. Daarmee lijkt de continuiteit van de Grauwe Gors gered. Nu nog bestuur en website ...............

Mogen wij dan wel vernemen hoe dit nu verder gaat met de Grauwe Gors......................................................?

Ana
(nooit erelid geweest, zal het ook wel nooit worden)
User avatar
theojager
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by theojager »

Dit is toch werkelijk onbeschoft.

Theo Jager
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by meeuwiss »

Beste Avifauna-leden,
Het kopje: Avifauna opheffen komt inderdaad nogal negatief en treurig over.
Wat onze vereniging erg goed zou doen is dit kopje nu maar te veranderen in:
Forum Avifaunasite opheffen!
De discussies op dit forum over het functioneren van onze vereniging lopen nogal eens uit de hand. Die gesprekken kan je beter voeren in de ledenvergadering, zo ook over het verschijnen van de Grauwe Gors. In een gezellige, positieve sfeer, bij een kop koffie! Dat is wat onze vereniging hard nodig heeft. Op de komende vergadering zou ik willen voorstellen dit forum onder de vlag van Avifauna per direct op te heffen en niet de vereniging zelf.
Guido
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Misschien VAG opheffen?

Post by hdelange »

Hallo allemaal,

deze discussie stop ik met deze bijdrage, dat heeft zo geen enkele zin meer.

Het forum opheffen is ook geen goed idee, dat is gewoon een onderdeel van de site, als het forum gesloten gaat worden geldt dat voor de hele site!

Iedereen weet nu wel dat de vereniging in zwaar weer verkeerd, en op de komende ledenvergadering moet dan maar meer duidelijk worden waar het heen gaat de verenging.

Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat de vereniging, de site en de gors genoeg leden vinden die het draaiend kunnen houden.

Even dan het gedeelte waar ik over ga de website, mensen weerhoudt je er niet van je aan te melden als je het leuk zou vinden een website te runnen.

Op zich is het best allemaal wel te doen hoor, het is ook leuk want je leert een hoop mensen kennen binnen de vogelwereld, en dat beperkt zich nog niet eens tot louter Groningen.

Wees niet te bescheiden, neem gewoon contact met mij op!

Henk de Lange
Webbeheerder Avifauna Groningen
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 4 guests