Avifauna op volle kracht door?

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Avifauna op volle kracht door?

Post by arenaria »

Guido,

het probleem met de ledenvergadering is dat er geen leden komen om te vergaderen. Het Forum is een veel betere plek om de mening van velen te lezen!

Raar Henk, dat je de vorige thread hebt gesloten terwijl er zoveel informatie werd uitgewisseld.

Jan Allex
User avatar
harmdemooij
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 13
Joined: 04 May 2002, 23:00
Contact:

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by harmdemooij »

Ik denk dat ik wel snap waarom Henk de discussie afsloot: sommige reacties getuigen niet van veel respect voor de inzet van het bestuur (en de redactie). Het lijkt mij wenselijk om deze discussie niet voor de hele wereld zichtbaar te voeren, maar met elkaar in één ruimte, zodat je elkaar ook kunt aankijken en elkaar live vragen kan stellen. Dus kom op 22 november vooral naar de ALV.

Beseft iedereen wel dat het voor de actieve leden allemaal "oud papier, liefdewerk" is, naast baan, gezin met (jonge) kinderen en andere hobbies? En geloof het of niet, het kost al met al véél tijd: Henk had in 2010 al 7300 uur aan de site besteed (De Grauwe Gors 2010–2); persoonlijk heb ik afgelopen vijf jaar ook zo'n 800 uur in de Gors gestoken. Niet dat ik het met tegenzin heb gedaan, integendeel.
Maar om nou als een zuivere consument allerlei eisen te gaan stellen aan bestuur en redactie, dat gaat me te ver. We zijn een kleine vereniging met een mooi blad en een goede site, waar beduidend grotere verenigingen een puntje aan kunnen zuigen. Je kunt niet verwachten dat een paar mensen al het werk daarvoor doen. Dus meld je aan voor een taak binnen de vereniging.

Harm
roel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2009, 00:20

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by roel »

Dag,
Op 22 november zal ik er zijn...
De verwachting/verplichting die deelname aan bestuur/werkgroep met zich meebrengt is behoorlijk. Het is dan ook goed dat leden zich terughoudend opstellen als zij vanwege welke omstandigheid dan ook twijfelen of ze de verwachting/verplichting kunnen waarmaken.
Mijn waardering is dan ook bijzonder groot voor de actieve leden die dat wel kunnen!
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by hdelange »

voor de discussiegangers onder ons:

vul ook even de Enquete in tussentijds, dan kan de commissie daar weer het nodige uit halen wat in de ledenvergadering dan uitgewerkt op tafel komt.

Hier volgt de tekst die ik ook in een email verstuurd heb vanavond:

OPROEP TOT DEELNAME AAN EEN ENQUÊTE!

Een aantal leden heeft de handschoen opgepakt en heeft in samenwerking met de voorzitter een enquête samengesteld die ze de leden en niet leden wil voorleggen.

Hier volgt de oproep van de (tijdelijke) enquête commissie:

Beste leden van Avifauna Groningen,

Hierbij ziet u een link naar een online enquête over onze vereniging.

Via deze enquête hopen we inzicht te krijgen in (i) de betrokkenheid van alle leden bij Avifauna Groningen en (ii) de waardering van de verschillende activiteiten.

Het invullen vergt ongeveer 3 minuten tijd.

Graag invullen voor 1 november a.s.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met gevleugelde groet,

Gerrit Kiekebos, Harm Jan Kiewiet, Jan Henk Venema en Theo Jager.

http://www.surveymonkey.com/s/ZTHK5YY
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by hdelange »

Het loopt goed de enquete!

De teller staat al over de 100, 107 precies te zijn. (19 oktober 19:00 uur)

Heeft u het nog niet ingevuld, neem dan even de moeite er een paar minutjes voor uit te trekken, we zijn u zeer dankbaar.
U kunt als u dat wilt geheel anoniem deelnemen.

Namens de Enquete commissie.
User avatar
Peter06
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 24 Apr 2006, 23:00

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by Peter06 »

Vanavond de vergadering meegemaakt. Een vraag was waarom Avifauna.

Ik denk dat je iets in de trant moet hebben van:
"Voor vogels in Groningen moet je bij Avifauna zijn". Het onderzoekende aspect is vanavond genoemd. Ik denk dat er binnen Avifauna veel expertise en ervaring is. Avifauna moet een platform zijn waar die kennis uitgewisseld wordt. Ik vermoed dat hier nog veel mogelijkheden liggen. Ook wat betreft het veld in gaan: bijvoorbeeld dat introducé 's welkom zijn bij ringactiviteiten e.d.

Ik begrijp het als er gezegd wordt dat SOVON zelf een districtscoördinator moet regelen. Maar tegelijkertijd denk ik dat het raar zou zijn als er een districtscoördinator zou komen die niet op één of andere manier aan Avifauna verbonden is.

De Grauwe Gors is een prachtig blad. De inhoud is zo hoogwaardig dat ik hem niet bij het oud papier doe. Tegelijkertijd kan je erover denken om met de site toe te werken naar de kwaliteit van de Gors.

Ik vind het erg positief dat de vereniging open naar buiten toe is, ook wat betreft verenigingszaken. Maar toen ik lid werd, wist ik niet goed of ik wel introducé 's mee kon nemen naar activiteiten. Lijkt mij goed om daarover duidelijk te zijn dat dat altijd kan, want enthousiasme werkt aanstekelijk.

Als laatste reactie nog de bekendheid van Avifauna. Misschien een idee om vogel(kijk)voorzieningen te laten sponsoren. Bijvoorbeeld een kijkscherm dat gesponsord wordt door een bank, maar waar ook de naam van Avifauna aan verbonden wordt (initiatiefnemer). Maar misschien wordt dit al gedaan?
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by jhvenema »

Beste leden en bestuur,

Ik beveel van harte het volgende you tube filmpje aan over hoe je een b(l)oeiende vereniging kan creëren:
http://www.youtube.com/watch?v=Umomu_aDQ4w

Het is gemaakt door de KNVB (voetbalbond) maar kan naar mijn idee uitstekend dienen als sjabloon voor alle verenigingen, ook de onze!
Hopelijk kan ook Avifauna enkele punten uit deze film ter harte nemen zodat we niet weer in een crisis belanden zoals afgelopen jaar.
Even doorbijten door de eerste minuut, daarna vliegt de tijd!
Ben benieuwd naar eventuele reacties.

Groet, Jan Henk.
Last edited by jhvenema on 13 Dec 2012, 22:24, edited 1 time in total.
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Avifauna op volle kracht door?

Post by Aart »

Ha Jan Henk,

Inderdaad heel herkenbaar.
Afgelopen jaar was trouwens niet de eerste crisis van Avifauna en zeker niet de grootste.

Binnenkort horen jullie meer over nieuwe activiteiten.

Groet, Aart
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest