Even voorstellen

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

Locked
dieko
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 14
Joined: 15 May 2009, 07:06

Even voorstellen

Post by dieko »

Het nieuwe Web Team stelt zich kort voor:

Bernadette: nog net geen 50, in Groningen sinds 1983, nu wonend in de Indische buurt met partner en kat. Afgezien van vogels houd ik me ook bezig met glas: glas-in-lood, tiffany, fusen, in de vorm van onder meer ramen, lampen en kaarsenhouders. Ook is ons huis een eeuwig doorlopend renovatie-project.
Vogels kijken doe ik sinds halverwege de jaren 80. Dat begon met mijn toenmalige vriend - een twitcher, dus toen zag ik nog wel met enige regelmaat een zeldzaamheid. Tegenwoordig eigenlijk alleen maar lopend en fietsend in en rond de stad, en op vakantie en weekendjes weg. Lekker rondklooien en foto's maken.
Ik heb me vroeger ook al eens met Avifauna-aangelegenheden bemoeid (redactie Grauwe Gors, feestcomité bij het 25-jarig bestaan). En nu dus in een nieuw webredactie-team. Ik heb er zin in, kan natuurlijk geen perfectie garanderen..... maar zal ernaar streven. Opbouwende kritiek is overigens altijd welkom...

Mijn naam is Aaldrik Sillius. Ik ben geboren en getogen in Veendam, en al weer een jaar of vijftien woonachtig in Groningen-Zuid. Door opleiding en werk beschik ik over de nodige kennis en ervaring in de ICT. Het bouwen en beheren van websites is mij dan ook niet vreemd.
Zo'n tien jaar geleden heeft mijn broer mij enthousiast gemaakt voor het vogels kijken. Onder het motto "Nergens is de natuur zo mooi als buiten" trek ik er sindsdien regelmatig op uit met de verrekijker (en met mijn vriendin: ook zij is bekeerd tot deze hobby). Ik ben regelmatig te vinden in De Onlanden: een schitterend vogelgebied, het hele jaar rond, en ook nog eens op luttele fietsminuten gelegen. Een echte soortenjager ben ik overigens niet, en al te matineuze vogeltripjes zijn aan mij niet besteed.
Met milde melancholie denk ik terug aan de periode als beginnend vogelaar: de vreugde die je beleeft aan je eerste goudvink, blauwborst of ijsvogel is intenser dan die aan latere EW's. De website van Avifauna Groningen is sinds die tijd steeds een prima bron van (lokale) informatie geweest. Toen de site eind vorig jaar op zwart dreigde te gaan, wilde ik dan ook niet schouderophalend 'overgaan tot de orde van de dag'. Samen met Bernadette en Dieko probeer ik daarom nu het vele goede werk van Henk en Ana voort te zetten.

Ik ben Dieko Alting, inmiddels 52 jaar en ik woon in Ezinge. Als afgestudeerd bioloog ben ik in de automatisering gerold. Het vogelwerk bestaat voor mij uit BMP werk (Onlanden) en tellingen met de Wadvogelwerkgroep. Als team hebben we een (voorlopige) werkverdeling gemaakt voor de beheerwerkzaamheden van deze site. Ik zal me vooral bezig houden met het plaatsen van de foto's en het forumbeheer.
User avatar
Meint&MariaWoortman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 10 Nov 2008, 18:18
Contact:

Re: Even voorstellen

Post by Meint&MariaWoortman »

leuk dat jullie je even voorstellen en geweldig dat jullie de site draaiende houden , bedankt en succes Meint en Maria Woortman
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest