oproep voor oude nummers van De Grauwe Gors

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

Re: oproep voor oude nummers van De Grauwe Gors

Post by meeuwiss »

Bij het doorzoeken van de oude nummers toch nog een Grauwe Gors gevonden van maart 1973 jaargang 1 nummer 2, het zgn. inventarisatienummer. De inventarisatiecommissie bestond toen uit: Piet van Dorssen, Jan Hulscher, Piet Glas, Jaap Koolhaas en Guido Meeuwissen.
Met dit nummer werd de eerste stap gezet voor inventarisaties in de gehele provincie Groningen, we hadden toen 65 leden.
In het nummer o.m. een voorbeeld van een inventarisatie in een strook bouwland bij Usquert. In die tijd, ruim 40 jaar geleden, was de Patrijs nog een talrijke akkervogel en telde ik soorten als Steenuil, Grauwe Gors en Kwartelkoning op het Hoge Land.
Ik bezit alleen nummer 2 en die wil ik graag afstaan voor digitalisering.
Groet
Guido Meeuwissen
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: oproep voor oude nummers van De Grauwe Gors

Post by arenaria »

Een volledige run van de Grauwe Gors staat ingebonden bij de secretaris in Vinkhuizen. Ontbinden, scannen, en weer opnieuw binden is zeker mogelijk. En duur.

Ik heb ook een volledige, gebonden run, maar die laat ik maar mooi gebonden.

Ik weet van het bestaan van een derde, volledige, gebonden run van de GG.

Deze drie sets zullen meer eeuwigheidswaarde tonen dan digitale verzamelingen nullen en enen.

Groet,

Jan Allex de Roos
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: oproep voor oude nummers van De Grauwe Gors

Post by anaburen »

Ha Jan Allex,

Wedden van niet? Die gebonden runs eindigen op vergeten plekken van de kinderen op zolder.
Ik zag trouwens zojuist dat ik van de ontbrekende jaargang 11, 1983, de nummers 1 en 2 heb. Die stel ik graag ter beschikking, want alleen Groningen gaat boven nullen en enen.

groetjes
Ana
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 2 guests