Help, vogelvoer

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Help, vogelvoer

Post by Wilster »

Met al het ijs en sneeuw deze winter hebben o.a. watervogels het moeilijk. Gelukkig zijn er particulieren die een helpende hand bieden en ze bijvoeren bij de weinige plekken met open water, zoals in sommige stadsvijvers en het eemskanaal.
Door de lange duur van de vorstperiode lopen de kosten van het bijvoeren inmiddels hoog op. De mensen wenden zich dan ook tot Vogelbescherming Nederland voor ondersteuning en hulp. En die verwijst ze dan keurig door naar Avifauna Groningen waar ze dan van mij te horen krijgen dat onze vereniging (financieel) niet bij machte is hun te helpen. En in het kader van kastje&muur suggereer ik dat ze maar contact moeten zoeken met bv. het Hemelryk, maar ik vermoed dat die al genoeg moeite hebben om zelf aan voldoende voer te komen voor de dieren die ze daar opvangen.
Ik begrijp van de mensen die bellen dat veel graan/broodfabrieken waar men vroeger wel terecht kon voor wat voer tegenwoordig overtollig en afgekeurde voorraden verkopen als veevoer.
Dus mijn vraag: heeft iemand nog suggesties hoe de mensen die mij bellen aan voer kunnen komen ?

Arjo Bunskoeke
Secretaris Avifauna Groningen
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: Help, vogelvoer

Post by Wilster »

Hallo Klaas,

Ik was ook zeker van plan nog een mail te sturen naar Vogelbescherming Nederland..........

Arjo
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests