met gevaar voor eigen leven?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Jacqueline
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 17 Sep 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

met gevaar voor eigen leven?

Post by Jacqueline »

Hallo,
Wij hebben sinds een paar weken een kraaienstelletje in de tuin. Ze hebben in de berk een mooi nestje gemaakt en het geschreeuw en gekras is niet van de lucht. Ma kraai is momenteel druk aan het broeden, dus we verwachten eind volgende week zo'n beetje de eerste kraaitjes van de baby-kraaien. Maar daar word ik nu toch wel een beetje nerveus van, want ik heb begrepen dat pa en ma tegen die tijd behoorlijk agressief kunnen zijn als het om de bescherming van hun jongen gaat. Ik ben uiteraard niks kwaads van plan met die baby's, maar dat weten pa en ma niet. En dan hebben we hier nog 2 jonge kinderen lopen, waar ze waarschijnlijk helemaal niks van moeten hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het zal toch niet zo zijn dat wij tijdens deze kraampret met een helm op de tuin in moeten?

Groeten,
Jacqueline Kalfsterman
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: met gevaar voor eigen leven?

Post by arenaria »

Overlast is meestal van tamme beesten, die door mensen zijn grootgebracht. En anders even een paar weken voorzichtig doen.

Jan Allex
User avatar
Rudy
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 02 Jan 2005, 00:00
Contact:

Re: met gevaar voor eigen leven?

Post by Rudy »

ook bij ons in Drachten broeden twee paar kraaien in een kindrijke omgeving. Ze zijn alleen gespitst op overvliegende vogels, met name Blauwe reigers en Buizerds. Ze hebben me met hun gealarmeer ook al eens op Torenvalk, Sperwer en Ooievaar gewezen. Ik hoop dat ze me nog eens een wouw of een Visarend gaan melden. Alles wat zich op de grond afspeelt boeit ze niet, daar gaat ook verder geen dreiging vanuit.

Kortom, in aansluiting op wat Jan Allex al zei, er lijkt me niets aan de hand.

Groet, Rudy

We zijn de indiaan in ons kwijt
User avatar
Jacqueline
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 17 Sep 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: met gevaar voor eigen leven?

Post by Jacqueline »

Bedankt voor de reakties. Het heeft de angst voor luchtaanvallen een beetje getemperd. We gaan de kraamtijd met vertrouwen tegemoet.

Groeten,
Jacqueline
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests