Streep door Natuur

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
TheoR
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 06 Nov 2006, 00:00
Contact:

Streep door Natuur

Post by TheoR »

Via Twitter werd ik geattendeerd op de actie "Streep door Natuur" (http://www.streepdoornatuur.nl). Een ludieke actie om de resultaten van de komende "verblekering" zichtbaar te maken.

Een actie die zeker ook in Groningen navolging verdient. Zegt het voort, zegt het voort!
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Re: Streep door Natuur

Post by marnixjonker »

Inderdaad een erg leuke actie. Dus allemaal met tape in de weer en alle borden met plaatsnamen of straatnamen waar natuur in voorkomt wegstrepen door er tape overheen te plakken.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Streep door Natuur

Post by anaburen »

Heel erg leuk! Ik doe mee.

Ana
harmjan11
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 05 Nov 2011, 15:55

Re: Streep door Natuur

Post by harmjan11 »

Veendam wordt dus Vam en Beerta Ta. Musselkanaal Selkanaal.
Afgelopen zondag werd in Vroege Vogels ook aandacht besteed aan de actie. Geweldig idee!


Harm Jan Kiewiet
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Re: Streep door Natuur

Post by Aart »

Beter lijkt mij:

Vee dam (voor de veehouders)
Beer (voor de varkenshouders)
Mussel aal (voor de mossel- en palingvissers)

want daar is het Bleker toch allemaal om te doen!

A.
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Streep door Natuur

Post by martijn »

Dan kunnen ze die wijk bij de piccardhofplas wel helemaal opdoeken met straatnamen als "Lepelaar, Grutto................Ik weet ook al nieuwe straatnamen "Voormalige lepelaarstraat, Uitgestorven Gruttostraat.....................Doodlopende Blekerstraat.

Martijn Bakker.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Streep door Natuur

Post by anaburen »

Het verblekeren is me vandaag helemaal mislukt.
Ik had zelfs een krukje mee in mijn fietstas, maar de naambordjes hangen te hoog voor een dame als ik!

Ana
User avatar
TheoR
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 06 Nov 2006, 00:00
Contact:

Re: Streep door Natuur

Post by TheoR »

Leuke reacties. Wie helpt Ana om haar een "pootje" te geven zodat ze wel bij de bordjes kan? :D

Hier trouwens nog een leuke site gevonden, waar je in hele zinnen kunt kijken of er gestreept kan worden: http://dyve.net/natuurstreper.php
Vergeet trouwens de "automatische bomen" niet bij bruggen en spoorovergangen.

Ga een dezer dagen ook bij mij in de buurt strepen, maar in ons dorp zijn niet zoveel straten, dus - helaas - snel klaar. Maar leg wel een rol tape in de auto voor het geval ik onderweg iets tegen kom.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Streep door Natuur

Post by arenaria »

Tja, dit is dus een oproep om allerlei borden (waarschuwingsborden?) af te plakken en deels onleesbaar te maken. Op de een of andere manier kan ik er niet blij van worden. Het geplak kon wel eens veel overlast veroorzaken.

Jan Allex (die inderdaad niet weet hoe je een TomTom moet programmeren)
User avatar
zwaluw23
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 98
Joined: 02 Jun 2007, 23:00

Re: Streep door Natuur

Post by zwaluw23 »

Ben het ook ergens met Jan Allex eens, dat wordt dan ingewikkeld, zeker in buitengebieden zoals b.v. Woudbloem, Lage-land, Schaap-hok, Den-emarken (mijn omgeving) waar de meeste nieuwkomers zonder Tom Tom en zelfs met Tom Tom het juiste adres soms niet of met heel veel moeite kunnen vinden. #-o

Maar het behoud van de natuur gaat voor mij boven de weg kwijt te zijn, dus doen :!:

Gerda.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Streep door Natuur

Post by arenaria »

Toch ben ik serieus. Ik ben ook voor behoud van natuur, en zelfs voor uitbreiding daarvan, maar dit is weer een actie waar, hoe moet ik het zeggen, het algemeen belang door wordt geschaad en bij mij voelt het verkeerd. We zien tegenwoordig veel dat groepen vinden dat hun belang zo groot is dat het doel de middelen heiligt.

Ik hoop maar dat mijn 83-jarige moeder ziet dat er niet alleen 'automatische' staat, maar ook 'bomen'.

Groet,

Jan Allex
User avatar
TheoR
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 06 Nov 2006, 00:00
Contact:

Re: Streep door Natuur

Post by TheoR »

Je moet natuurlijk wel het ludieke inzien van deze actie. Doordat een deel van een straat- of plaatsnaambordje afgeplakt is, veroorzaak je mijns inziens weinig tot geen overlast of een potentieel gevaarlijke situatie. Zoals je op de foto's op de website kunt zien is het net de kunst om de doorgestreepte naam nog enigszins zichtbaar te laten zijn, zodat je ziet wat er verdwijnt als Bleker zijn zin krijgt.

Misschien is er voor de "voorzichtigen" onder ons een tussenweg mogelijk door de actie uit te voeren met brede doorzichtige plakband? :D :D :D

Plakze!
roel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 23
Joined: 15 Jan 2009, 00:20

Re: Streep door Natuur

Post by roel »

Wat wellicht aardig is is om ook een deel te laten staan bij straatnamen

Musselkanaalseweg (als die bestaat) zou dan Mus......aal..weg
kunnen worden.
ik plak zelf niet maar vind dit wel een goede actie. Aan de mensen die plakken zou ik willen vragen om na verloop van tijd het plakband weer te verwijderen voordat het als zwerfafval terug te vinden is
dralion13
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 14 Oct 2008, 13:12

Re: Streep door Natuur

Post by dralion13 »

In Wageningen heeft er iemand een boete gekregen wegens vandalisme en vernieling toen hij aan het afplakken was 8O

Vandalisme is een groot woord, maar zo zou je het heel misschien nog kunnen noemen, maar vernieling, das belachelijk.
Koste hem 100 euro...
gr. Gijs
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests