Houtbeton nestkastjes

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Houtbeton nestkastjes

Post by Fred van Maurik »

De laatste jaren zie ik in het Boterdieppark (gelegen aan het Boterdiep in Beijum) elke keer nieuwe nestkastjes aan de bomen hangen.
Een aantal jaren geleden waren het vleermuiskastjes en naar mijn vermoeden zijn er afgelopen week houtbeton nestkastjes opgehangen, voor verschillende soorten vogels. Ze hangen door het hele park heen en ze hangen vrij hoog.
Ik heb hierover nog nooit iets gelezen, in de krant - op websites of iets dergelijks.
Kan iemand hier over iets vertellen, van welke organsatie dit uitgaat, door wie etc ?

als voorbeeld foto van een van de kastjes bijgevoegd

Groet

Fred

Ik vind dit nu bijvoorbeeld leuke informatie welke ik graag zou willen lezen op een site als Avifauna.
Houtbeton nestkastje.jpg
Houtbeton nestkastje.jpg (545.48 KiB) Viewed 6572 times
User avatar
theojager
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Houtbeton nestkastjes

Post by theojager »

Dit soort nestkasten worden meestal geplaatst in opdracht van de gemeente Groningen. Gezien de notitie op de nestkast, wat overeenkomt met het registratiesysteem van de gemeente, zijn deze kasten ook in opdracht van of door de gemeente opgehangen.

Theo Jager
User avatar
batman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 48
Joined: 27 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Houtbeton nestkastjes

Post by batman »

Een aantal door de gemeente geplaatste typen kasten (zowel voor vogels als voor vleermuizen) bleken onvoldoende lang mee te gaan. Er is daarom gekozen voor vervanging van deze kasten door kasten van meer duurzame materialen, waaronder houtbetonnen kasten.

Rob Koelman
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: Houtbeton nestkastjes

Post by Fred van Maurik »

Mijn dank voor de uitleg

groet

Fred
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests