Vernatting Esserberg?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Vernatting Esserberg?

Post by jhvenema »

Bijna dagelijks fiets ik door Essen langs de Esserberg (fietspad Kerklaan Haren - Groningen). In de percelen die Haren hier scheiden van Stad waren altijd wel kieviten te zien (en 's avonds te horen). Dit is de laatste jaren steeds minder geworden naar mijn idee.
Enige tijd geleden verscheen opeens een groot bord hier en begon een grondverzetwerktuig te graven (tegen het fietspad aan). Zo plots als de werkzaamheden begonnen, zo snel waren ze (zo te zien) ook weer afgelopen.
Kan iemand mij informeren wat hier precies gaat gebeuren? Doel lijkt om het gebied te vernatten.
(Opdrachtegever is o.a. Provincie Groningen, dus Alco....)

Groet, Jan Henk
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Vernatting Esserberg?

Post by jhvenema »

Hallo Albert-Erik,

Bedankt voor je uitvoerige reactie. Heb inmiddels even gekeken op de website van het Comité Regio Groningen-Haren (http://www.tussengebied.nl). Het is me nu duidelijk wat het achterliggende idee is van de aanleg van de twee poelen en dam. Zou nog wel graag willen weten of de grote grazers in dit gebied hun gang mogen blijven gaan of dat die nu geweerd worden uit dit perceel. We wachten in spanning af hoe flora en (avi)fauna gaan reageren op de aanpassingen hier.

Groet, Jan Henk
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests