Fietspadaansluiting door KWBP is klaar!

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Fietspadaansluiting door KWBP is klaar!

Post by anaburen »

x2013-10-03_4468fietspadKWBP.jpg
x2013-10-03_4468fietspadKWBP.jpg (269.28 KiB) Viewed 5740 times
Rest nog de feestelijke opening met versnaperingen en plaatsing van het beschutting biedende tweedehands bushokje door Alwin Hut.

Hoera!
Ana
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Re: Fietspadaansluiting door KWBP is klaar!

Post by anaburen »

Vanmiddag om 13.00 was de feestelijke opening van het fietspad. De feestelijkheden vonden plaats bij de molen 'De Hoop' aan de Woldweg. Aanvankelijk stonden we met een kleine twintig man hutje mutje in de molenwinkel. Maar er waren geen hapjes en de zon scheen toevallig heel even, dus gingen we naar buiten. Daar spraken Frans Luyckx, wethouder van de gemeente Hoogezand-Sappemeer, en Marco Glastra, directeur van het Groninger Landschap, over de schoonheid van de polders en over het fietspad.
x2013-11-04_0010molenpad.jpg
x2013-11-04_0010molenpad.jpg (177.81 KiB) Viewed 5378 times
Het fietspad heet 'Molenpad', zagen wij nadat het naambordje was onthuld waar de naam met plakletters op was geplakt. Gelukkig regende het nog steeds niet.
Het is de bedoeling dat het een pad voor recreanten wordt. Maar uiteraard zal het voor woon- werkverkeer van Hoogezand naar Haren/Groningen en vice versa gebruikt gaan worden , dus vogelaars opgepast.
De bedoeling was dat een horde fietsers het pad zou inwijden, maar vrijwel iedereen was met de auto gekomen, vanwege het weerbericht. Er waren slechts drie fietsen aanwezig. dus toen leenden Frans en Marco even een fiets zodat zij voor de foto een paar meter het pad op konden fietsen en weer terug.

Dus ik was de eerste en enige die het pad echt inwijdde. Het begon eindelijk te regenen, zo ken ik de polders weer. Het is een prachtig stukje Kropswolderbuitenpolder met momenteel duizenden Kieviten en honderden Watersnippen.
Het Molenpad is eigenlijk maar een kort stukje fietspad. Ik schat ongeveer twee kilometer. Maar ook in twee kilometer kan je behoorlijk nat worden, dus ik was blij toen ik bij de aansluiting met het Polderpad kwam, waar ik kon schuilen.
x2013-11-04bushokje.jpg
x2013-11-04bushokje.jpg (145 KiB) Viewed 5378 times
De parkeerplaats aan de Energieweg, waar al die vogelaars hun auto neerzetten om vervolgens over het hek aan het spoor te klimmen, is trouwens op de schop gegaan. Er is een dijkje voor in de plaats gekomen. Het is wel de bedoeling dat er in de toekomst opnieuw een mogelijkheid voor een overgang komt. Geen tunnel, die is te duur. Maar dat gaat allemaal nog wel even duren, want het geld is op.

Ana
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests