Leucistisch of albino?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
willemwind
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 119
Joined: 11 Sep 2005, 23:00
Location: Siddeburen
Contact:

Leucistisch of albino?

Post by willemwind »

Ik zit met de vraag wat een leucistische vogel nou precies is, is het een gedeeltelijk albino of iets heel anders??? Of is albino en leucistisch hetzelfde?

Ik heb in de winter bij het Hoeksmeer een geelachtige gans gezien, een andere vogelaar dacht dat dat een albino kolgans was. Was dat dan een albino kolgans of een leucistische kolgans?

Alvast bedankt,

Een vogelaar
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Waarom anoniem deze vraag gesteld? We zouden toch onze naam noemen in het forum?

Jan Allex
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Vogelaar,

wil je je naam er bij zetten, ik kan wel zien wie het is :roll: , dus liever geen anonieme posts meer !

Voor iedere vraag is er ruimte op het forum, domme vragen bestaan hier niet, we zijn er om elkaar te helpen bij allerhande vragen!

groeten,

Henk
User avatar
willemwind
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 119
Joined: 11 Sep 2005, 23:00
Location: Siddeburen
Contact:

Leucistisch of albino?

Post by willemwind »

Ok is ook goed, kan iemand nu antwoord geven op mijn vraag????

Vogelaar WILLEM
User avatar
willemwind
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 119
Joined: 11 Sep 2005, 23:00
Location: Siddeburen
Contact:

witte vogels

Post by willemwind »

Ik ben zo te zien niet de enige die dat vraagt hoe dat zit tussen leucistische en albino vogels :D
Toen ik al die verhalen las kwam ik er ook achter wat voor gans ik dus gezien had, een Leucistische Kolgans, ook een grappige soort toch?
Hier staat een klein simpel stukje over de verschillen;

Leucisme is 'gebrek aan donkere pigmenten, waardoor de vogel bleekbruin of witachtig van kleur is'. Bij albinisme is de vogel helemaal wit.

(voor andere mensen die dit zichzelf ook afvragen /\ )


willem
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Beste Willem,

zou jij je willen aanmelden bij de site, je maakt veel gebruik van de forums en dat isook de bedoeling en prima,maar "gast" is meer voor de toevallige passant, maak je er meer gebruik van meld je dan liever even aan.

Verder verplicht het je tot niets, en wordt er niets met de gegevens gedaan, je krijgt dan b.v. ook automatisch antwoord als er gereageerd is op je post.

Verder voor nog een aantal anderen, maak meer gebruik van je inlog, dan hoef ik niet steeds de posts op naam te zetten.

Als alles op "gast" komt te staan, hebben we liever niet.

groeten,

Henk
User avatar
bakker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 193
Joined: 15 Mar 2005, 00:00

Post by bakker »

Volgens mij is het met albino zo dat er totaal geen pigment aanwezig is, dus volledig wit met rode ogen. En bij leucistisch er een storing in het pigment zit en er dan bepaalde onderdelen wit kunnen zijn of zelfs helemaal maar geen rode ogen.

Groeten Martijn Bakker
User avatar
fred
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 34
Joined: 29 Apr 2002, 23:00

Post by fred »

die laatste omschrijving daar kan ik me wel in vinden.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 32 guests