licht uit

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

licht uit

Post by anaburen »

Op 1 februari doen we op de hele wereld van 19.55 tot 20.00 uur alle lichten uit.
Laat ons alle lichten doven, zodat de (politieke) besluitvormers beseffen dat het menes is.

L'Alliance pour la Planète (groepering van milieuverenigingen) doet een oproep tot al de burgers: "gun de planeet 5 minuten rust". Iedereen wordt
verzocht alle lichten te doven op 1 februari as, van 19u55 tot 20.00u.
Het gaat er niet om enkel die dag gedurende 5 minuten energie te besparen, maar wel om de aandacht van de burgers, de media en tevens de politieke besluitvormers te vestigen op de energieverspilling en op de noodzaak om dringend iets te ondernemen!

En waarom op 1 februari 2007? Omdat die dag in Parijs het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de Verenigde Naties uitkomt.
En dat gebeurt ook bij onze buren - wij kunnen dus onmogelijk deze kans
laten voorbijgaan en moeten bijgevolg de schijnwerpers richten op de
dringende aard van 's werelds klimatologische situatie. Als we allen
deelnemen zal deze actie werkelijk een mediatieke én politieke invloed
hebben, en dit enkele maanden vóór de verkiezingen van juni 2007!
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Post by Aart »

Laten we het niet laten bij het licht alleen. Laten we ook de kachel uit zetten net als de TV, de computer en de andere apparaten. Laten we dan die vijf minuten ook niet autorijden of vliegen en laten we vooral niet eten of drinken. Tenslotte zit 80 procent van ons energieverbruik in consumptie-artikelen zoals eten. Om onszelf en niet de politieke besluitvormers ervan te doordringen dat het menens is, is het nog beter dit niet vijf minuten, maar een dag vol te houden.
Laten we dan vooral niet denken dat we door het gebruik van spaarlampen ‘ons probleem’ op kunnen lossen. Dit is afgezet tegen ons gigantische verbruik, een druppel op een gloeiende plaat.
Ik zal 1 februari om 19.55 u., of beter nog iets eerder, het licht uit doen. Ik kan dan goed constateren dat ik de enige ben in de buurt.
Sterkte !

Aart
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests