Boompje pamperen?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Boompje pamperen?

Post by arenaria »

Ok, dit gaat niet helemaal direct over vogels, maar wat mij hier in de Schildersbuurt, centrum Groningen-stad, opvalt is dat het merendeel van de bomen hier inmiddels is voorzien van een soort houten harnas, vervaardigd van planken, en dat daarin een soort slangen zijn opgeslagen. Mijn idee is dat deze contrapties binnenkort om de boom zullen worden ingegraven, tot steun neem ik aan, en dat er door die slangen water toegediend zal gaan worden. Hier zullen mannetjes werk aan hebben, mannetjes, en vrouwtjes, die betaald zullen moeten gaan worden.

Weet iemand hier het fijne van? Het gaat hier mijns inziens om gezonde bomen die helemaal zelf zijn grootgegroeid, stormen, regen en hagel hebben getrotseerd, en die nu tot kasplant worden gedegradeerd. Is dit geen 'onderhoud creëren' zoals een vriend van mij zou zeggen? Hebben de stadsbomen dit echt nodig, of is dit werkgelegenheid scheppen? Waar komt het benodigde geld vandaan, waaraan wordt dat onttrokken?

Nogmaals, wie dit weet mag het zeggen en ik hoop dat ik het allemaal wat te somber zie en dat dit een positieve zaak is.

Jan Allex
User avatar
harmdemooij
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 13
Joined: 04 May 2002, 23:00
Contact:

Post by harmdemooij »

Jan Allex,

Heb jij geen brief van de gemeente gekregen dat ze het komend halfjaar de riolering gaan aanpakken? De uitvoerder heeft als voorzorgsmaatregel alvast alle bomen ingepakt, zodat ze enigszins beschermd zijn tegen ruig graafmaterieel.

Harm
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests