Waterschapsverkiezing 2008

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
tjuk
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 13
Joined: 13 Jul 2005, 23:00

Waterschapsverkiezing 2008

Post by tjuk »

Zoals iedereen weet die de media en zijn brievenbus een beetje in de gaten houdt, worden tussen 13 en 25 november de waterschapsverkiezingen gehouden. Dit jaar doen voor het eerst partijen mee in plaats van personen en een aantal politieke partijen is daar gretig op in gesprongen. We hebben als vogelaars een belang: waterbeheer dat rekening houdt met de belangen van zowel de agrarische sector als de natuur. De waterschappen hebben sinds enige tijd ook een taak bij de instandhouding van natuurwaarden en ze hebben daarbij onderzoeksplicht. Daar is niet iedereen even gelukkig mee en dat blijkt duidelijk als je de verkiezingsprogramma's van de deelnemende partijen bekijkt. Reden dus om vanuit de groene hoek op het vinkentouw te zitten. Wim van Boekel is intussen gekozen in het bestuur van zijn waterschap, zoals te lezen in een van de forums en het is een felicitatie meer dan waard.
Als u nog niet hebt gestemd wil ik u namens het bestuur van Avifauna oproepen om dat wel te doen, met een duidelijk stemadvies: Water natuurlijk biedt de beste behartiging van de belangen van natuur en milieu en wordt ook gesteund door de grote organisaties zoals Natuurmonumenten.
Marinus Brijker
User avatar
wimvanboekel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Peize
Contact:

Re: Waterschapsverkiezing 2008

Post by wimvanboekel »

Marinus,

ik weet niet waar jij gelezen hebt dat ik al gekozen ben (was het maar vast zo), maar dat klopt niet. Ik sta wel op de lijst van Water Natuurlijk Noorderzijlvest, maar volgende week wordt pas duidelijk hoeveel zetels wij krijgen. Daar kan iedereen nog een essentiele bijdrage aan leveren: door het stembiljet (goed) in te vullen als je dat nog niet gedaan hebt en voor zondag 17.00 uur op de bus te doen. Het is van het grootste belang dat zoveel mogelijk groene kiezers meedoen, want wij zijn de enige groep die in het bestuur opkomt voor de natuurbelangen. Dat is mij de afgelopen vier jaar wel duidelijk geworden.

Groeten,

Wim
WetlandWacht Leekstermeergebied (http://www.natuurindeonlanden.nl)
bestuurslid waterschap Noorderzijlvest
secr. St. Natuurbelang De Onlanden
User avatar
wimvanboekel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Peize
Contact:

Re: Waterschapsverkiezing 2008

Post by wimvanboekel »

Beste mensen,

het is inmiddels uitgebreid in het nieuws geweest, maar voor diegenen die dat gemist hebben kan ik melden dat Water Natuurlijk landelijk de grote winnaar is van de waterschapsverkiezingen. Ook in de waterschappen Noorderzijlvest en Hunze en Aa's zijn we, met elk 4 zetels, als grootste partij gekozen. :D :D :D
Iedereen die op ons gestemd heeft wil ik graag hartelijk danken voor de steun =D> . Het is een prachtig resultaat.
Helaas betekent dit niet dat we nu ook automatisch veel invloed krijgen op het beleid van de beide waterschappen, omdat de landbouw dankzij het systeem van de geborgde zetels toch nog een flinke meerderheid houdt in de besturen. :cry:
We zullen er echter alles aan doen om in ieder geval 1 DB zetel op te eisen.

Groeten,

Wim
WetlandWacht Leekstermeergebied (http://www.natuurindeonlanden.nl)
bestuurslid waterschap Noorderzijlvest
secr. St. Natuurbelang De Onlanden
User avatar
tjuk
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 13
Joined: 13 Jul 2005, 23:00

Re: Waterschapsverkiezing 2008

Post by tjuk »

Hallo Wim,

van harte gefeliciteerd en nu dus actueel en terecht! Zo zie je maar weer: eendracht maakt macht. Nu zien wat dit betekent voor de praktijk, we kennen (of zouden moeten . . .) allemaal hoe weerbarstig die is en hoe lastig het is om goede bestuurlijke afwegingen te maken. Veel wijsheid toegewenst voor alle gekozenen voor Water Natuurlijk.

Marinus Brijker
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests