vreemde mus op foto?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
DJ van Faassen

vreemde mus op foto?

Post by DJ van Faassen »

Beste mensen,

Kreeg van mijn dochter in Hoogeveen de aangehechte foto's van mussen.
Een foto, waar een moeder(vader) mus aan het voeren is lijkt het jong wat anders van vorm.
De andere 2 foto's laat een mus(/) zien met een afwijkende kleur.
Wie weet of we hier met een speling van de natuur te maken hebben of met een ander soort vogel.

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

DJ van Faassen,
Leek .
mus01kl.jpg
mus01kl.jpg (61.43 KiB) Viewed 3425 times
mus02kl.jpg
mus02kl.jpg (63.23 KiB) Viewed 3425 times
mus03kl.jpg
mus03kl.jpg (71.31 KiB) Viewed 3425 times
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: vreemde mus op foto?

Post by arenaria »

Ik denk niet dat dat ene jong van de melkboer is. Het lijkt leucisme, een tamelijk algemene pigmentafwijking die vaker in vogels voorkomt en leidt tot algehele bleekheid. Die afwijkende vorm zie ik niet, misschien een optische truc vanwege die blekere kleur.

Jan Allex de Roos
User avatar
reneoosterhuis
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 101
Joined: 25 Nov 2002, 00:00

Re: vreemde mus op foto?

Post by reneoosterhuis »

Hallo allemaal,

De twee mussen op de middelste foto laten het typische gedrag zien van een pas uitgevlogen jong (links) dat wordt gevoerd door een volwassen vrouwtje (rechts). Het vrouwtje moet zich helemaal uitstrekken om het voer van boven af in de bek van het jong te stoppen. Na het uitvliegen wordt het jong nog een paar dagen op die manier gevoerd en dan moet hij/zij op eigen benen staan. En kan het vrouwtje beginnen aan een nieuw legsel.

Rene Oosterhuis
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests