Welke meeuw?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Bernadette
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 Feb 2006, 00:00
Location: Groningen
Contact:

Welke meeuw?

Post by Bernadette »

Dag allemaal,

Ik heb weer eens hulp nodig met een meeuw, zucht .... :?
Eind september zag ik aan de Gorechtkade deze (zie foto) meeuw. Eerste gedachte: beetje donkere Zilvermeeuw; tweede: Geelpootmeeuw. Bestudering van de foto's, de boeken en diverse sites heeft mij echter niet aan een definitieve conclusie geholpen. De vogel was duidelijk een slag donkerder dan andere Zilvermeeuwen die daar rondzwommen, duidelijk minder donker dan Kleine Mantelmeeuw. De vorm van de kop en de snavel vind ik ook niet echt Zilvermeeuw, veel te "lief".
Kan iemand mij verder helpen? Alvast mijn dank, Bernadette
DSC09931 - klein.JPG
DSC09931 - klein.JPG (101.17 KiB) Viewed 3595 times
User avatar
IpeWeeber
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 63
Joined: 13 Dec 2002, 00:00

Re: Welke meeuw?

Post by IpeWeeber »

Dag Bernadette,

Aan de hand van deze foto alleen is dat helaas niet met zekerheid te zeggen.
Lijkt inderdaad te donker voor zilvermeeuw, maar ook bij zilvermeeuwen komt nogal wat variatie in de grijstint voor.
De pootkleur heb je niet gezien?
Ook foto's samen met zilvermeeuw?

groet, Ipe
User avatar
Bernadette
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 15 Feb 2006, 00:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Welke meeuw?

Post by Bernadette »

Ha Ipe,
Helaas heb ik niet meer gegevens dan eerder aangegeven. Pootkleur niet gezien; het beest had bepaald geen neiging in beweging te komen en ik heb ook niet aangedrongen (volgende keer toch maar doen hoewel ... misschien niet erg ethisch? Er is ook altijd wat ... zucht).
Hoewel ik ze niet samen samen op de foto heb kan ik zeggen dat het kleurverschil met Zilver duidelijk was. Ik heb nog wel wat meer foto's maar dat zijn allemaal variaties op deze. Desondanks .. heb je nog ideeën?
Groet, Bernadette
User avatar
IpeWeeber
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 63
Joined: 13 Dec 2002, 00:00

Re: Welke meeuw?

Post by IpeWeeber »

Alleen afgaande op de grijstint op de foto lijkt geelpootmeeuw het meest waarschijnlijk.

Ipe
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests