Buizerd

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Buizerd

Post by Fred van Maurik »

Gisteren in het Lauwersmeergebied een 3-tal buizerds op de foto gezet, na thuiskomst vond ik de tekening van een van de buizerds een beetje vreemd. Polsvlekken en staarbandering komen niet overeen met de normale buizerd.
Na verschillende boeken te hebben bestudeerd kwam ik op een steppebuizerd..., of zit ik er helemaal naast en is het toch een "normale" buizerd?

Groet

Fred
foto staart normaal
foto staart normaal
19-03-2011 Buizerd 8128.jpg (110.2 KiB) Viewed 2966 times
foto staart wijd
foto staart wijd
19-03-2011 Buizerd 8137.jpg (121.31 KiB) Viewed 2966 times
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: Buizerd

Post by Fred van Maurik »

Dat de Steppebuizerd veel meer oranjebruin in het verenkleed en vooral in de staartveren heeft had ik gezien, daar staan onder andere 2 afbeeldingen van in de nieuwe anwb gids (adulte vosrode vorm en adulte roodbruine vorm), maar links van de afbeeldingen staat ook een adulte donkere vorm afgebeeld.
In de afgelopen jaren heb ik erg veel verschillenden kleuren (van bijna wit tot zwart/bruin) van buizerds voor mijn lens gehad en deze wijkt toch wel af van wat ik tot nu toe gezien heb.
Het roofvogelboek van Benny Gensbol (waar erg veel kleurvormen in staan weergegeven) nogmaals bestudeerd te hebben is de conclusie ook toch wel gewone buizerd.

mijn dank Ronald

groet

Fred
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests