Welke vogels zijn dit?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
Hero Moorlag
Posts: 0
Joined: 26 Jun 2011, 16:20

Welke vogels zijn dit?

Post by Hero Moorlag »

Hallo,

ik heb hier twee vogels waarbij ik er nog niet uit kom welke vogel dit zou kunnen zijn?

Foto 1: Op Samos vond ik in een rietveld een gors die het midden houdt tussen een Dwerggors en een Grauwe gors.

Foto 2: In de Oude Kene bij Hoogeveen vond ik bijgaande jonge kwik. Er waren er3, en alle 3 zoals op de foto. Een ouder vogel was in de buurt, echt een witte kwik. Maar de jongen hebben gele wangen. Zijn dat bastaarden?

Graag jullie mening over beide vogels?

Groet,
Hero Moorlag.
Foto 1
Foto 1
Gors.JPG (322.16 KiB) Viewed 3204 times
Foto 2
Foto 2
Jonge kwik.JPG (467.55 KiB) Viewed 3204 times
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: Welke vogels zijn dit?

Post by Wilster »

Wat betreft foto 2: nee, dat gele is normaal voor juveniel witte kwik. De ene keer is het wat opvallender dan de andere keer. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ze dan voor (juveniele) citroenkwikstaarten werden versleten.

Foto 1 is een stuk lastiger. Het is inderdaad een of andere (volgens mij) juveniele gors. Gezien de genoemde lokatie kun je dwerggors wel meteen uitsluiten. Ik neig naar juveniele cirlgors, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn meer ervaring hebben met het gebied en de vogels aldaar.

Arjo
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Welke vogels zijn dit?

Post by arenaria »

Ik vind de snavel van foto 1 (door de vorige poster foto 2 genoemd) geen gorzensnavel. Te konisch.

Ik was laatst nog op Samos, ik denk op dezelfde plek, en toen zaten daar Paapjes en één zingende Grauwe Gors - Cirlgors heb ik daar niet gezien. Wel Bruinkeelortolaan.

Het is aantrekkelijk om te denken dat dit beest een of andere juveniele gors is, maar voor mijn part lijkt hij meer op een of ander wever uit Afrika ...

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests