Roofvogels

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Berk
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 23 Dec 2007, 00:00

Roofvogels

Post by Berk »

Ik woon in Holwierde en voer in de winter de kleine vogels bij. Nu zit er tegenwoordig regelmatig een vlaamse gaai in mijn vogelhuis, is dit een soort die hier veel voorkomt? Ik dacht dat deze vogel meer in bosgebieden voor kwam?
Ook zit er regelmatig een kleine (grootte tussen tortelduif en houtduif in)
roofvogel naast het hok op de struiken, ik heb helaas nog geen foto kunnen maken. Jaagt op de mussen??? Iemand enig idee, welke roofvogel dit kan zijn?

Ook zit hier een ruigpootbuizerd in de straat. Hij / zij zit altijd op hetzelfde stukje. Zijn ze territoriaal? of honkvast, ik weet niet goed hoe je het moet noemen.
Alvast bedankt.
User avatar
willemwind
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 119
Joined: 11 Sep 2005, 23:00
Location: Siddeburen
Contact:

Post by willemwind »

(Vlaamse) Gaai zou je vaker in bossen moeten zien waar ie eigenlijk ook hoort. Maar ze komen ook voor in dorpen/steden, zolang er maar wat te halen valt.
De roofvogel zal een Sperwer zijn.
En een Ruigpootbuizerd ín je straat klinkt vrij onmogelijk... (al weet ik niet waar je woont, dwz. 'normale straat' of buitendorps landweggetje)

Groeten Willem
User avatar
Berk
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 23 Dec 2007, 00:00

Post by Berk »

Ik woon in Holwierde, het einde van de straat eindigt in de velden. Hier zitten ontzettend veel buizerds. Wanneer je van Holwierde naar Appingedam rijdt (4km) kom je er zo een stuk of 5 tegen). Bij de boerderij verderop staat een groepje bomen en daar zit hij vaak. Het is een buizerd met veren aan zijn poten. Ik zie hem daar vrijwel elke dag. Gisteren zat hij bij de kant van de sloot iets op te eten. Ik probeer een foto te maken.
Hier de Gaai in mijn vogelhuis.

foto's niet meer aanwezig!
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 52 guests