roofvogels

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
drebbeltje
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 20 Apr 2011, 06:56

roofvogels

Post by drebbeltje »

ik ben duivenliefhebber in het noorden des lands,maar als ik mijn duiven er uitlaat zijn de rovers er weer.ik hoop dat het van voorbijgaande tijd is.
ik heb er geen verstand van maar hij zoekt op de thermiek en soms balst de mannetje boven haar doet de sperwer dat ook wel?want die waren hier wel.
Als mijn duiven in de sprint zijn kunnen ze hun niet krijgen maar wel de hele jonkies.de laatste 2 dagen zie ik ze niet.ik ben blij dat we geen naaldbomen hebben.
ps gaat de sperwer ook op thermiek?smalle staart zag ik.

Berend
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: roofvogels

Post by hdelange »

Beste drebbeltje,

ik denk niet dat zinvol is om hier in discussie te gaan met mensen die over het algemeen voor de vogels in de vrije natuur gaan, daar zullen ook best mensen onder zijn die misschien duiven of andere volière hebben.

De duiven laten vliegen is natuurlijk voor eigen risico, je kunt moeilijk verwachten dat er iets tegen de roofvogels gedaan worden, die hebben net zo veel recht om waar dan ook te vliegen lijkt me.
Sperwers zijn snelheidsvliegers en pakken meestal de vogel bij verassing, net als de Havik. Over het algemeen eten ze kleinere zangvogels, maar een duif kan ook wel eens voorkomen.

Ik denk dat jullie bij jullie hobby(sport) het verlies van een duif incalculeren, het risico van het vak zal ik maar zeggen.

Veel plezier met de hobby, en zie de roofvogels niet zo als een vijand, ze horen er ook net zo goed bij in de natuur, geniet van deze vogels.

Henk

Webmaster Avifauna Groningen
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: roofvogels

Post by martijn »

Sterker nog, roofvogels zijn natuur duiven zijn huisdieren.

Martijn Bakker
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: roofvogels

Post by arenaria »

Overigens hadden we afgesproken dat we alleen zouden posten met volledige naam ....

arenaria
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests