Wie kan deze foto's determineren?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
H.de .Louweren

Wie kan deze foto's determineren?

Post by H.de .Louweren »

Beste Mensen,

Al een hele lange tijd ben ik lid van Vogelwerkgroep de Kempen uit Brabant en dus altijd geinteresseerd in vogels,zeker in en tijdens vacantie`s in het buitenland ben ik extra gefocust om bijzondere vogels te kunnen spotten.

Dit jaar hebben we onze vacantie in Frankrijk doorgebracht en bij een van onze fietstochten in de Vendee,vionden we langs de weg deze in staat van onbinding en volledig uitgedroogd skelet van een vogel; die ikzelf niet kan thuisbrengen,de poten waren van een grote als bij een kip,zoals op de div foto`s te zien is hadden bepaalde veertjes een blauw/groene fluoriserende kleur,Wat het zoeken misschien kan vergemakkelijke is dat om een van de poten een aluminium ring zat met de volgendecijfers en letters FDC 85 04465.heb zelf gedacht aan Kemphaan of Kwartel ,maar de groote van de poten en fluoiserende kleuren op bepaalde veertjes brachten mij aan het twijfelen. Wie kan mij hiermee misschien uit de brand helpen?

Bij voorbaat vriendelijk dank voor de nemen moeite.

H. de Louweren
IMGP6076kl.jpg
IMGP6076kl.jpg (147.62 KiB) Viewed 4968 times
IMGP6075kl.jpg
IMGP6075kl.jpg (205.14 KiB) Viewed 4968 times
IMGP6074kl.jpg
IMGP6074kl.jpg (229.78 KiB) Viewed 4968 times
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: Wie kan deze foto's determineren?

Post by jhvenema »

Hallo,

Leuk dat je vanuit Brabant helemaal bij Avifauna Groningen te rade gaat... Afstanden verdwijnen op het web...
Ik denk toch aan Kwartel zoals je zelf ook al aangaf. Voor mooie Kwartelfoto's kijk maar eens op deze site of op:
http://www.vogelsiteharen.nl/kwartel.html.
Groet, Jan Henk.
User avatar
batman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 48
Joined: 27 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: Wie kan deze foto's determineren?

Post by batman »

de poten waren van een grote als bij een kip
Dan is het m.i. zeker geen kwartel, die een flink stuk kleiner is dan een (gemiddelde) kip.

Lijkt mij een of andere hoenderachtige, en dan met name een soort sierfazant. Daar zijn er echter meerdere soorten van...


Rob Koelman
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: Wie kan deze foto's determineren?

Post by Wilster »

De ring kan wellicht helpen: FDC geeft aan dat het zeer waarschijnlijk een ring is van een Fédérations Départementale des Chasseurs. Als ik dan verder naar de nummers kijk dan zijn de eerste cijfers 85. FDC85 is dan de Fédération Départementale des Chasseurs de la Vendée. Dus het zal waarschijnlijk gaan om (uitgezet?) jachtwild. Iets hoender/kwartel/patrijsachtigs dus. Maar zover waren we al.... :)

Arjo
martijn
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 187
Joined: 23 Apr 2010, 21:38

Re: Wie kan deze foto's determineren?

Post by martijn »

Hoi,

Dit is een fazanthaan.

Groet Martijn Bakker
Arne
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 37
Joined: 12 Jan 2011, 09:15

Re: Wie kan deze foto's determineren?

Post by Arne »

ik ben eens met Martijn Bakker: fazanthaan.
De veren van de schouder zijn duidelijk fazant.
Groeten
Arne
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests