tanzaniaanse vogelvraag
Moderator: hdelange
-
- Vogelaar
tanzaniaanse vogelvraag
wie kan mij de namen van deze vogels geven? Gefotofrafeerd in Tarangire NP in oktober dit jaar
- arenaria
- Vogelaar
Re: tanzaniaanse vogelvraag
Om de vraag te beantwoorden: ik. Maar ik denk dat je de namen van de vogels wilt weten, dus hierbij.
Links een Grey-capped Social Weaver Pseudonigrita arnoudi.
Rechts een man Black-necked Weaver Ploceus nigricollis melanoxanthus.
Ik denk dat de eerste ook een volwassen man is. De tweede is iets anders dan de tekeningen in Zimmerman/Turner/Pearson. Ben er inmiddels achter hoe ontzettend slecht de afbeeldingen in Zimmermans BIRDS OF KENYA AND NORTHERN TANZANIA zijn ... Neem as het ff kan ook BIRDS OF SOUTHERN AFRICA van Sinclair mee, maar in geval van bovenstaande soorten had je daar idd niets aan gehad ...
Jan Allex
Links een Grey-capped Social Weaver Pseudonigrita arnoudi.
Rechts een man Black-necked Weaver Ploceus nigricollis melanoxanthus.
Ik denk dat de eerste ook een volwassen man is. De tweede is iets anders dan de tekeningen in Zimmerman/Turner/Pearson. Ben er inmiddels achter hoe ontzettend slecht de afbeeldingen in Zimmermans BIRDS OF KENYA AND NORTHERN TANZANIA zijn ... Neem as het ff kan ook BIRDS OF SOUTHERN AFRICA van Sinclair mee, maar in geval van bovenstaande soorten had je daar idd niets aan gehad ...
Jan Allex
- hdelange
- Vogelaar
even een verzoekje van de beheerder graag de foto plaatsen met een max. breedte resolutie van 800 pixels.
deze heb ik al even aangepast.
Henk
deze heb ik al even aangepast.
Henk
- arenaria
- Vogelaar
Ja inderdaad Henk, ik heb op deze site vaak last van foto's die aan alle kanten het beeld uitlopen. Ik los dat dan op door het ding even op mijn PC op te slaan en via 'Mijn Computer' in Windows te bekijken.
Jan Allex
Jan Allex