hybride?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
eugenie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 3
Joined: 10 Aug 2011, 17:22

hybride?

Post by eugenie »

goedemorgen,
ik kwam dit forum tegen en dacht dat jullie misschien antwoord zouden weten op mijn vraag.
Deze gans kwam ik tegen tussen een groep witte ganzen; de groep ganzen ken ik, ze zitten altijd op dezelfde plek in het Amsterdamse Bos, en er was altijd een Brandgans bij. Al sinds het begin van de zomer heb ik de Brandgans niet meer gezien, maar ik zag vorige week ineens wel deze er tussen zitten. Is de Brandgans zijn kleuren kwijt? Of is het een kruising? Sommige mensen hebben geopperd dat het een juveniel zou zijn die nog niet op kleur is; maar ik heb daarna zelf een Branganzenfamilie gezien met jongen, die dezelfde kleur hadden als de ouders, zij het nog wat minder scherp getekend.
Maar ik ben geen expert. Het zou ook nog een leucistische kunnen zijn misschien....?
Groeten uit Amsterdam :)
Eugenie
Image
User avatar
eugenie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 3
Joined: 10 Aug 2011, 17:22

Re: hybride?

Post by eugenie »

Hoi Klaas,
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik ben nog niet helemaal overtuigd... ik geloof zeker dat er soepganzen rondlopen in het groepje, deze is echter ook precies het formaat van een Brandgans, het kopje, maar ook het lijf, is hetzelfde wat vorm betreft, en de kleuren zijn er wel maar in heel gebleekte vorm. Zou het anders misschien een leucistisch exemplaar kunnen zijn...?
Groetjes, Eugenie
User avatar
eugenie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 3
Joined: 10 Aug 2011, 17:22

Re: hybride?

Post by eugenie »

Hoi Klaas,
okee, bedankt! Dan hebben Amsterdam en Groningen iets aardigs gemeen.
Groeten uit een kletsnat Mokum
Eugenie
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests