Slechtvalknestkast Helpmantoren?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
draaisma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 62
Joined: 01 May 2002, 23:00
Location: Groningen

Slechtvalknestkast Helpmantoren?

Post by draaisma »

Hallo,

Is het een goed idee om een slechtvalkkast op te hangen aan de groene toren in Helpman Groningen, gezien de regelmatige meldingen van slechtvalken? Ik weet niet of dat kans van slagen heeft in de stad, maar
het is natuurlijk een prachtig argument om de duivenoverlast in de gemeente tegen te gaan.

Gert
User avatar
Ed
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 23 Mar 2008, 00:00

Post by Ed »

Volgens mij worden de torens aldaar over niet al te lange tijd gesloopt, dus een nestkast plaatsen zou weinig zin hebben. Vanaf de ringweg is een nestkast aan het Gasunie gebouw zichtbaar (aan de Martiniplaze kant), dit is voor de slechtvalk maar een kort stukje vliegen. Volgens mij is het gewoon rustig wachten tot ze de nestmogelijkheid daar ontdekt hebben.

Ed
User avatar
reneoosterhuis
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 101
Joined: 25 Nov 2002, 00:00

Post by reneoosterhuis »

vanmorgen in de file mooi de tijd om het Gasuniegebouw af te speuren en met succes. Er zat een slechtvalk aan de oostkant van het gebouw op een riggel niet ver van de nestkast.
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Post by anaburen »

Vandaag zag ik hoera een van de Slechtvalken aan de zuidkant van de Groene toren.

Image
Nog enkele IGB-medewerkers met broodtrommels in de middagpauze aangesproken, maar er lijkt wel niemand te werken op de bovenste verdieping van de groene toren.

Ana
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 107 guests