Rare Kramsvogel!

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Guest

Rare Kramsvogel!

Post by Guest »

Wij hebben op donderdag 5 juni bij de Westerplas op Schiermonnikoog een merkwaardige kramsvogel waargenomen. Op de rug gezien leek het dier op een kramsvogel, hoewel de overgang van bruin naar grijs minder duidelijk waren. Van voren gezien zag het beest er totaal anders uit. De borstpartij was enorm gevlekt met veel lichte (witte) vlekken. Vanaf de keel liepen er twee donkere “strepen” naar beneden over de borst. Er was geen oogstreep te zien, rond de ogen was de kop donker getekend.

Enig idee wat wij gezien hebben? In de vele vogelboeken die ik heb bekeken, kon ik deze lijsterachtige nergens vinden. Was dit een exotische vogel? Zelf denk ik aan een hybride tussen grote lijster en kramsvogel. Zijn daar gevallen van bekend? Of is toch gewoon een kramsvogel met een afwijkende borstpartij? En natuurlijk: zijn er nog meer mensen die het dier gezien hebben? Ik zag de vogel op de graslandjes west van de Westerplas (daar waar die paarden staan), vlak bij het fietspad. De vogel scharrelde ruim een half uur vlak voor onze neus en kon met behulp van de eenoog goed worden bekeken.

Ik ben benieuwd naar een reactie.

Vriendelijke groeten

Jaap Nuiver
:-k
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 58 guests