wie doet dit?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
GerritK
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 65
Joined: 05 Feb 2007, 00:00
Contact:

wie doet dit?

Post by GerritK »

Hallo,
Tijdens het hardlopen ontdekte ik deze kerkuil. Ben teruggegaan om er foto's van te maken.
Is deze vogel uitgegleden, daarbij in onmacht geraakt en een afschuwelijke dood gestorven? Of is er een roofvogel/-dier die/dat, net als een klapekster, zijn prooi "opprikt" om hem te kunnen verorberen? Wie heeft enig idee?

Groeten,
Gerrit
Attachments
kerkuil-dood-3-23-2-13-web.jpg
kerkuil-dood-3-23-2-13-web.jpg (282.54 KiB) Viewed 4568 times
kerkuil-dood-2-23-2-13-web.jpg
kerkuil-dood-2-23-2-13-web.jpg (310.67 KiB) Viewed 4568 times
kerkuil-dood-1-23-2-13-web.jpg
kerkuil-dood-1-23-2-13-web.jpg (304.42 KiB) Viewed 4568 times
User avatar
batman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 48
Joined: 27 Jan 2006, 00:00
Contact:

Re: wie doet dit?

Post by batman »

Denk dat iemand anders de vogel daar heeft geplaatst. Er is geen aanleiding om te denken dat de vogel vast is komen te zitten o.i.d.
m.wijnhold
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 16
Joined: 04 May 2012, 13:45

Re: wie doet dit?

Post by m.wijnhold »

Als je als aaseter/roofdier van de vogel wilt eten is dit wel een erg onhandige positie om de vogel in op te hangen. Lijkt mij dus ook een menselijke actie, ook al qua noodzakelijke ledemaat/oog coördinatie om het dier zo op te hangen. Op akkers zie je soms dode kraaien hangen aan een stok ter afschrikking, misschien is dat het motief?

groet
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: wie doet dit?

Post by jhvenema »

Dit zal waarschijnlijk een slachtoffer zijn van de hoogspanningsdraden ter plaatse. Wel goed om te weten dat er kerkuilen hier rondhuizen, toch zie ik ze liever in levende lijve. Ik vind dit niet zo'n hele rare actie van mensen en ik sluit niet uit dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. In plaats van het dier ergens te laten wegrotten attendeer je voorbijgangers op de aanwezigheid van deze uilen in dit gebied. Eventuele liefhebbers kunnen het dier meenemen voor de verencollectie of i.d.
User avatar
GerritK
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 65
Joined: 05 Feb 2007, 00:00
Contact:

Re: wie doet dit?

Post by GerritK »

Daarbij moet ik nog wel aantekenen dat de vogel op borst/buik is aangevreten. Maar dat kan natuurlijk ook al eerder gebeurd zijn. Vandaag zat er een buizerd op een van de hekpalen. Heb hem niet bij de uil gezien.

Gerrit
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests