Vraagje over vogel

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Iris en Margriet

Vraagje over vogel

Post by Iris en Margriet »

Hallo,

wij zijn twee studentes biologie en hebben vooral een vraagje voor Dusan Brinkhuizen. We hebben je commentaar gelezen op internet en denken dat je ons wel kunt helpen. We waren laatst met z'n tweeen aan het vogels kijken (bij de depots bij het Zernike complex) en toen zagen we een zangvogel die een beetje gelig leek met een blauwe kop. De staart was langer dan zijn lichaam. Hij heeft een poosje voor ons gezeten en we konden duidelijk een rechte snavel zien (dus duidelijk een insecteneter).
Hij vloog na ongeveer een 10 minuten weg in oostelijke richting. Het was mooi weer en de wind waaide niet al te hard.
We hopen dat iemand ons een beetje verder kan helpen.

Groeten, Margriet en Iris
User avatar
DusanB
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 18 Nov 2002, 00:00
Location: Quito, Ecuador
Contact:

Post by DusanB »

Helaas kan ik niet zoveel met deze beschrijving. Gele Kwikstaart?
Bel me de volgende keer maar even, ik ga graag op pad met twee studentes.

Dusan
User avatar
Iris en Margriet

vogel

Post by Iris en Margriet »

Hallo,

nou, hoe schat je ons in zeg: een gele kwik heeft toch geen blauwe kop! Het was in ieder geval geen grote gele kwikstaart, die kennen wij wel.
En wat bedoel met 2 studentes op stap...
Beetje seksistisch, of niet soms. Daarvoor zoeken we geen contact. Reken er maar niet al te hard op dat we je bellen
User avatar
DusanB
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 122
Joined: 18 Nov 2002, 00:00
Location: Quito, Ecuador
Contact:

Post by DusanB »

Nou dat is jammer, vogelen met mede-studenten leek me leuk.

Val mij alsjeblieft niet meer lastig met jullie vage waarnemingen.
User avatar
S

Post by S »

Als ik 't nou weet, mag ik dan met jullie mee? :lol:
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Post by Wilster »

Nou, ik ben het wel eens met Dusan. Gezien jullie beschrijving kan ik zo een twee drie ook niets anders bedenken dan een van de ondersoorten van de gele kwikstaart. Waarop baseren jullie de conclusie dat de vogel een zangvogel is ?
En volgens mij kun je Dusan gewoon tegenkomen op het Biologisch Centrum in Haren.

Arjo Bunskoeke.
8O
User avatar
YW

Post by YW »

Image
Gele Kwikstaart. Let op het gele lijf en de blauwe kop. Daarnaast ook een langere staart als lichaam en een insecteneter snavel.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests