Welke Uil?

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Guest

Welke Uil?

Post by Guest »

Hallo,

een Uil, vliegend over de grote vijver in Groningen - De Held.

's Nachts regelmatig te horen (jong?). Ik heb geen verstand van uilen dus om welke soort het gaat weet ik niet precies, wel dat het een uil was.

:?:

Frans
User avatar
Frans

Welke soort uil

Post by Frans »

Toen ik vanmorgen op de waarnemingen pagina keek zag ik dat m'n bijdrage van gisteren verplaatst was naar het forum. Voor de de duidelijkheid wat extra informatie.
Dat het een uil was weet ik zeker omdat ik de vorm en vlucht (geluidloos) herken van langgeleden toen we in het nieuwe Lauwersmeergebied veel uilen zagen i.v.m. de direct na de afsluiting grote hoeveelheid muizen. Deze hele zomer is er in het bosje (of wat er van over is sinds er gebouwd wordt) tussen Vinkhuizen en de Held, 's nachts een uilenjong te horen met een karakteristiek doordringend geluid. Ook op Schiermonnikoog heb ik een paar jaar geleden dit geluid en de daarbij behorende uil waargenomen. Weet iemand om welke soort het gaat?

Hartelijk dank voor de reactie!
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

onbekende uil

Post by meeuwiss »

Hallo Frans,