Barmsijs

Discussie over Waarnemingen!
Foto's voor het Forum kunt u mailen naar: beheer@avifaunagroningen.nl

Moderator: hdelange

User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Na de recente meldingen van illegale vogelvangst hierbij op verzoek van een medewerker van de AID het volgende:

Zet in plaats van het nummer dat ik gisteren op de lijst van EBNNL noemde het volgende telefoonnummer in het geheugen van je mobieltje of bewaar hewt thuis bij je telefoon:
het is het telefoonnummer van de AID-groendesk. Deze mensen zitten er speciaal voor meldingen over natuurzaken.

Het nummer van de groendesk is 030-6692640.

Voordeel is dat je niet doorgeschakeld hoeft te worden, buiten kantooruren om kom je vanzelf bij de meldkamer terecht. Ook weten deze mensen wie er als controleur in een gebied werkzaam is zodat een en ander sneller doorgespeeld kan worden.
Als laatste verzoekt hij ringers, vogelaars en inventariseerders om vreemde zaken die je in het veld en bij je werkzaamheden waarneemt door te geven. Er valt dan met name te denken aan nesten die plotseling leeg zijn, nesten met geringde vogels met gesloten ringen, en mensen die zich vreemd gedragen in het veld. Hierbij kun je ook denken aan het noteren van kentekens van auto's en evt. fotografisch vastleggen van zaken.

Groeten,
Henri Bouwmeester
Bron:EBNNL
User avatar
Derick
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 02 Jun 2003, 23:00
Location: Surhuizum

Post by Derick »

"Hierbij kun je ook denken aan het noteren van kentekens van auto's en evt. fotografisch vastleggen van zaken. "

Fotograferen van verdachte vogelaars,.... moet ik nu telkens in mijn achteruitkijkspiegel kijken naar andere mensen die naar mij zitten te kijken omdat ik een telescoop op het raam heb zitten.

Wie gaat hun dan weer fotograferen??
kenteken mag je alvast hebben 89-jb-sb en ik ben vaak in de buurt van meeuwen en gooi vaak met speculaas of brood maar dan zonder lijmstok eraan vast...

:idea:
User avatar
SScholten
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 24 Nov 2004, 00:00
Location: Bakkeveen
Contact:

Post by SScholten »

Derick, ik hoop dat je het principe wel snapt :?:
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Ik denk dat Derick het heel goed snapt - eigen rechtertje en opsporingsambtenaartje spelen, burgers die elkaar in de gaten houden en zelf oordelen vellen over onbewezen zaken ... lees '1984'.

Jan Allex
User avatar
leonbewe
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 86
Joined: 07 Nov 2005, 00:00
Contact:

Post by leonbewe »

niet alleen in Urk, niet alleen vinkachtigen, ik heb al eerder geschreven dat veel vogelaars te naïef zijn.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 89 guests