Avifauna en de vossenjacht

Discussie over de Vereniging!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Avifauna en de vossenjacht

Post by Aart »

Avifauna en de vossenjacht

Op woensdag 15 september vinden er in het AOC-Terra aan de Hereweg 99 (19.30u) twee Avifaunalezingen plaats over predatie en predatiebestrijding.
Naar aanleiding van deze lezingen en naar aanleiding van de meningen van de mensen in de zaal wil het bestuur van Avifauna een standpunt bepalen over de mogelijkheden van predatiebestrijding.
In de aankondiging lees ik tussen de regels door (zie elders op deze site) dat Avifauna er wel wat voor voelt om, op wat voor manier dan ook, predators te bestrijden.
Ieder die een mening heeft over predatie en predatiebestrijding moet daarom mijns inziens op deze avond aanwezig zijn. Het zou jammer zijn als Avifauna een koers gaat varen waar maar enkelen achter staan.
Of zie ik dat verkeerd?

Aart van der Spoel
User avatar
Guest

Post by Guest »

Gaat Avifauna dan de Havik bestrijden om de weidevogels te beschermen?
(ik zou dat toejuichen)

Merel
User avatar
DateLutterop
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 25 Nov 2002, 00:00
Contact:

Avifauna en de vossenjacht

Post by DateLutterop »

Gast wrote:Gaat Avifauna dan de Havik bestrijden om de weidevogels te beschermen?
(ik zou dat toejuichen)

Merel
Ik ook! Mijn netto besteedbaar inkomen zou dan stijgen, omdat de contributie van Avifauna niet meer op mijn begroting drukt.

Groet,

Date
User avatar
Peter Lieshout

Post by Peter Lieshout »

Een vereniging als AVIFAUNA moet zich faliekant tegen de jacht op welk dier dan ook positioneren.

Als een vos een weidevogel grijpt is dat gewoon de natuur, hoe hard dat ook kan zijn. Mensen hebben te vaak willen ingrijpen in de natuur om in hun ogen een evenwicht te creeëren, meestal met kwalijke gevolgen.

Het argument dat vossen niet thuishoren in weidelandschappen is grote onzin. Er is eigenlijk weinig natuurlijks aan weidelandschappen, het is meer een gedekte tafel voor roofdieren waarvan er nog veel te weinig zijn in Nederland.

groetjes,

Peter
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests