OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
ko veldkamp
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 24 May 2004, 23:00
Location: delfzijl

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by ko veldkamp »

Moi,
Dit vind ik een meer dan schandalige handelwijze van een TV-ploeg. Ze laten voor het oog van honderden, zo niet duizenden mensen zien hoe het niet moet.
Ko Veldkamp
Delfzijl
harmjan11
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 54
Joined: 05 Nov 2011, 15:55

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by harmjan11 »

Belachelijk inderdaad. Het lijkt mij dat het Groninger Landschap even met deze mannen moet gaan praten. Dan kan even heel goed uitgelegd worden dat dit niet de bedoeling is. Misschien leren ze er van en wellicht doen ze ook nog een donatie. En ze moeten verplicht kijken naar de collega's van RTV-Noord om te zien hoe je een Pronkjewailtje maakt.


Harm Jan Kiewiet
User avatar
ko veldkamp
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 24 May 2004, 23:00
Location: delfzijl

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by ko veldkamp »

Moi Henk Jan,
Bedankt voor je reactie en ik ben het helemaal met je eens.
Vrgr,
Ko.
User avatar
ko veldkamp
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 24 May 2004, 23:00
Location: delfzijl

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by ko veldkamp »

Sorry; Harm jan.
User avatar
Wilster
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 192
Joined: 03 May 2003, 23:00
Contact:

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by Wilster »

Hierbij het verhaal vanuit Het Groninger Landschap mbt OOG TV in de Koningslaagte:

Oog TV is afgelopen vrijdagmorgen - op afspraak - met mij bij de Koningslaagte geweest om een item op te nemen. Wij zijn hierbij op het toegangspad gebleven en alleen ik zelf ben op verzoek een stukje het gebied ingelopen.

Blijkt echter dat Arnold en Dick - zonder mijn medeweten en toestemming - later die dag zijn teruggekeerd om nog beelden op te nemen, waarbij zij zich niet passend hebben gedragen. Achteraf bezien ben ik hier wellicht debet aan omdat ik in mijn enthousiasme heb verteld dat dit een fantastisch schouwspel is.
Op moment van de opnames voor het item waar ik bij was gingen de grutto's niet (vanuit hun zelf) op de vleugels. Heb aangeven dat dat niet anders was en ze het zonder 'vliegbeeld' moesten doen.
We hebben na de opname afscheid genomen, niet wetende dat ..........

N.a.v. het bericht in het forum en een mailbericht van Ana van Buren heb ik contact opgenomen met OOG om navraag te doen.
Kan het helaas niet terugdraaien maar heb hun erop aangesproken. Zij hebben hun excuses aangeboden en mij beloofd dat e.e.a. zeker niet weer zal gebeuren. En dan niet alleen in De Koningslaagte.
Koop er natuurlijk niks voor maar ga er van uit dat dit een zaak is van éénmaal en nooit weer.

Heb overigens met OOG TV afgesproken dat de onrechtmatig gefilmde beelden van de vliegende groep grutto's in de Koningslaagte niet in het item opgenomen worden.

Ben blij dat De Koningslaagte en de grutto de brede aandacht krijgen die ze verdienen (o.a. van OOG TV) maar natuurlijk niet op deze manier.

Arjan Hendriks
beheerder rayon Noord
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by Fred van Maurik »

Prima aktie van Ana om dit ter aandacht te brengen.

Ik kom op mijn vrije dagen bijna dagelijks op de Koningslaagte, net zo als vandaag en heb de grutto's, tureluurs en kievitten diverse keren op de wieken zien gaan en dit in een tijdsbestek van zeg 30 minuten.
De filmploeg had zich wat meer tijd moeten gunnen dan hadden ze de vogels al vliegende kunnen filmen zonder een dergelijke belachelijke actie uit te voeren.
Complimenten voor de heer Hendriks dat hij actie heeft ondernomen en dat de vliegbeelden niet in de uitzending komen.

Fred
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by hdelange »

hierbij het item op de TV:

User avatar
ko veldkamp
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 11
Joined: 24 May 2004, 23:00
Location: delfzijl

Re: OOGTV en Grutto's in de Koningslaagte

Post by ko veldkamp »

Arjan,
Goed gedaan. Ik ben blij dat het zo opgelost is.
Vrgr,
Ko Veldkamp
Team Dollard.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 53 guests