Wie kan er zaterdag a.s. (20 juli) 2 uurtjes ganzen tellen?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
Michel Krol
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 31
Joined: 29 Dec 2008, 15:07

Wie kan er zaterdag a.s. (20 juli) 2 uurtjes ganzen tellen?

Post by Michel Krol »

Hoi allemaal,

Ik ben naarstig op zoek naar een paar ganzentellers voor komende zaterdag 20 juli. De bedoeling is dat we met een groepje tussen 10 en 12 uur alle ganzen in het Zuidlaardermeergebied tellen. Als we allemaal een polder doen, blijft de tijdsinpanning beperkt en er is vast ook nog wel wat leuks te zien. De aanleiding is dat er vanuit het landelijke G7-akkoord tussen overheid, natuurorganisaties en de boerenlobby afgesproken is dat het totaal aantal overzomerende ganzen in Nederland naar beneden moet. Men wil wel een beeld hebben van het totaal aantal overzomerende ganzen. Vanuit Het Groninger Landschap is op diverse punten commentaar geleverd op de telling, maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd, want er zijn dit jaar heel veel overzomerende ganzen in het Zuidlaardermeergebied. Veel meer dan andere jaren is mijn inschatting. En om te voorkomen dat de werkgroep 'Vinger aan de trekker' gaat tellen, doe ik het liever met een paar goede vogelaars. Ik ben wat laat met de vraag, omdat ik eerst een paar vaste ZLM-vogelaars had gevraagd, maar om uiteenlopende redenen kunnen deze niet. De Kropswolderbuitenpolder is nog vrij.

Oostpolder en polder de Vries + westelijke oeverlanden ZLM - Dick Schoppers
Oosterpolder en Onnerpolder - Michel Krol
Westerbroekstermadepolder - Rob Lindeboom
Kropswolderbuitenpolder - ?
Leinwijk + rietland - Geert Waijer en Henk Hofman
Wolfsbarge + rietland - Geert Waijer en Henk Hofman

Als je aanmeldt via m.krol@groningerlandschap.nl, ontvang je van mij de exacte grenzen van de telgebieden en het telformulier. Hopelijk tot zaterdag!
Michel Krol
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 31
Joined: 29 Dec 2008, 15:07

Re: Wie kan er zaterdag a.s. (20 juli) 2 uurtjes ganzen tell

Post by Michel Krol »

De KWBP heeft inmiddels ook een teller: Bert Speelman. Mocht iemand toch nog graag mee gaan, hoor ik het wel.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests