Hoe zit dat?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
jschrevel
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 2
Joined: 22 Nov 2002, 00:00

Hoe zit dat?

Post by jschrevel »

Laatst las ik in het NvhN, dat in de buurt van Anlo (Hondsruggebied) een man klaagde, dat er Haast geen wild meer voorkwam, om dat er zoveel roofvogels rond cirkelden.
<BR>Volgens mij een merkwaardige aktie! Hoe zit dat? Klein wild in natuurlijk ook mooi; ook vossen en marters jagen daarop.
<BR>Heeft deze jager gelijk? Dank u.
<BR>Vriendelijke vogelgroeten,
<BR>Jacob Schrevel
User avatar
Guest

Hoe zit dat?

Post by Guest »

Als mensen al praten dat er geen wild meer zit (omdat vossen, kraaien en roofvogels alles pakken) zakt me de broek al af. Steek de hand eens in eigen (jagers)boezem. Vaak worden mesne met dit soort uitspraken aleen gevoed door jagers.
<BR>Deze mensen kennen alleen maar hazen, fazanten, patrijzen en ander (jacht)wild. Vast mensen die nog nooit gehoord hebben van tjiftjaf, zwartkop, of braamsluiper.
<BR>Je kan achteruitgang van bepaalde soorten niet simpelweg en ongenuanceerd toewijzen aan enkele zondebokken (zie hierboven). Man uit Anloo ga toch bij jezelf te rade en vergelijk het huidige landschap eens met 40 (20) jaar geleden, misschien is dat wijzer.
<BR>Ik heb niks tegen jagers of jacht, maar geef toe dat het voor plezier is en niet voor natuurbeheer.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests