Gaaien en Notenkrakers Trek!

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Gaaien en Notenkrakers

Post by Aart »

L.s.,

Let op!
Tel ze!
Meld ze!

Aart
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Hallo Allen,

Ik wou net een oproep doen om inderdaad extra aandacht aan de Gaaien te besteden op dit moment, ze worden de laatste week al regelmatig in grotere groepen gemeld op de site.

Ook landelijk lijken de aantallen hoger te liggen, te volgen in de nieuwsgroepen, wellicht is er een invasie op komst?

Dus geef je meldingen door! zou ik zeggen.

groeten,

Henk

Image
Last edited by hdelange on 24 Jul 2005, 23:15, edited 1 time in total.
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Hierbij even de link toegevoegd zodat je meteen een overzicht hebt over de gaaien!

http://www.avifaunagroningen.nl/site/wa ... n/gaai.php
Henk
User avatar
leonbewe
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 86
Joined: 07 Nov 2005, 00:00
Contact:

Post by leonbewe »

gaaien trekken heus niet met eikel in de snavel door, dit zijn plaatselijke gaaien die een wintervoorraad aanleggen.

Of denk je dat er 200 km of verder geen eikebomen met eikels meer zijn? Of zou het zijn dat de gaai het eikeltje verstopt om hem op de terugweg op te vreten??

weer zo'n grapje zeker?
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

gaaien

Post by alcovanklinken »

Moi Leon en anderen,

Ik kan het bericht van Ronald bevestigen: in een groep trekkende gaaien bij Waterhuizen, vloog er ook een met als reservepakketje een eikel in de snavel. Ik denk dat je het onderscheid tussen plaatselijke en trekkende gaaien nauwelijks kunt maken. Die trekkers hoppen van bosje naar bosje, maken dus kleinschalige bewegingen. Het lijkt me prima mogelijk dat een trekker bij zo 'n verplaatsing zo nodig een eikel moet meesjouwen.

Groeten, Alco van Klinken
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests