golfbaan bij beijum/zuidwolde?

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
manon
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 25
Joined: 31 Jan 2003, 00:00
Location: Haren
Contact:

golfbaan bij beijum/zuidwolde?

Post by manon »

Ik hoor hier en daar dat er een golfbaan gaat komen bij beijum/zuidwolde. Weet iemand daar iets van? Gaan de mooie weilanden verdwijnen? Ik hoop het niet!
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

kk
User avatar
DateLutterop
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 25 Nov 2002, 00:00
Contact:

Post by DateLutterop »

Da's wel een van je bondigste antwoorden tot dusverre, Jan Allex! Hoop dat vraagstelster er iets aan heeft.
qq en groeten,

Date
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

foutje bedankt

Jan Allex
User avatar
alcovanklinken
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 173
Joined: 14 Nov 2005, 00:00

golfbaan beijum / zuidwolde

Post by alcovanklinken »

Moi Manon,

Er liggen inderdaad al een paar jaar plannen voor een golfbaan ten Oosten van Zuidwolde. Maar of de gemeente Bedum dat aandurft, staat nog open. Eigenlijk zouden ze met het hele gebied tussen Beijum en de Eemshavenweg iets anders willen, maar ze weten nog niet wat precies. De boeren lijden er een kommervol bestaan dus die willen er wel weg. Volgens mij zijn er op korte termijn nog geen concrete plannen voor dat gebied.

Groeten,

Alco van Klinken
User avatar
rdevries
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 75
Joined: 07 Dec 2002, 00:00
Location: Groningen

Post by rdevries »

Is er iets bekend over de aantrekkingskracht van golfbanen op vogels? Niet dat ik verwacht dat enig vogeltje er een balletje komt slaan, maar er zouden andere redenen kunnen zijn. Ik bedoel, hoe zit het met de soortenvariatie en -dichtheden op deze terreinen?

Renze de Vries
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

De bekendste Vogel Golfbaan is denk ik wel Falsterbo, maar de aantrekkingskracht bij deze baan heeft een andere reden.
:lol:
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 38 guests