Wie helpt? BMP-bijzondere soorten Noordlaarderbos 2006

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
Jacob
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 21
Joined: 03 Jan 2006, 00:00

Wie helpt? BMP-bijzondere soorten Noordlaarderbos 2006

Post by Jacob »

Beste vogelaars,

In 2006 wil Natuurmonumenten graag het Noordlaarderbos en de Vijftig Bunder inventariseren op broedvogels middels de BMP methode. De zuidelijke helft van het bos en de Vijftig bunder zijn al voorzien van tellers.
Nu zoeken we voor de Noordelijke helft nog iemand. Het gaat om ongeveer 50ha met voornamelijk bos en hier en daar grasland.
In het verleden werden hier o.a. Groene specht, Kerkuil, Kruisbek, Kleine bonte specht, Fluiter, Vuurgoudhaan en Appelvink waargenomen.
Gezien de oppervlakte beperken we ons tot de bijzondere soorten(BMP-B, SOVON). Het resultaat is dan een inventarisatie van zo'n 180ha die te vergelijken is met inventarisaties uit 1983, 1991 en 1999.
Heb je belangstelling stuur dan een mailtje naar j.debruin@natuurmonumenten.nl
User avatar
chatman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 59
Joined: 22 Oct 2002, 23:00
Location: Vries
Contact:

Re: Wie helpt? BMP-bijzondere soorten Noordlaarderbos 2006

Post by chatman »

Jacob wrote:Beste vogelaars,

In 2006 wil Natuurmonumenten graag het Noordlaarderbos en de Vijftig Bunder inventariseren op broedvogels middels de BMP methode. De zuidelijke helft van het bos en de Vijftig bunder zijn al voorzien van tellers.
Nu zoeken we voor de Noordelijke helft nog iemand. Het gaat om ongeveer 50ha met voornamelijk bos en hier en daar grasland.
In het verleden werden hier o.a. Groene specht, Kerkuil, Kruisbek, Kleine bonte specht, Fluiter, Vuurgoudhaan en Appelvink waargenomen.
Gezien de oppervlakte beperken we ons tot de bijzondere soorten(BMP-B, SOVON). Het resultaat is dan een inventarisatie van zo'n 180ha die te vergelijken is met inventarisaties uit 1983, 1991 en 1999.
Heb je belangstelling stuur dan een mailtje naar j.debruin@natuurmonumenten.nl
Lijkt me echt wat voor mij Jacob. Ik stuur je wel een mailtje.

mvg, Jos de Vries
User avatar
hboerma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 26 Jan 2003, 00:00
Location: Eelde

bmp noordlaren

Post by hboerma »

Hoi Jacob.

Ik voel er wel voor om de bmp in Noordlaren uit te voeren, mits je me koppelt aan iemand die meer ervaring heeft. Je weet ik ben in het voorjaar druk doende met de lsb in de eelder en peizer maden
Herman
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests