Trektelpost Eemshaven

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
willemwind
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 119
Joined: 11 Sep 2005, 23:00
Location: Siddeburen
Contact:

Trektelpost Eemshaven

Post by willemwind »

Als je in de eemshaven naar de dijk (trektelpost) wil staat er aan het begin van het weggetje een bord met 'verboden voor onbevoegden' (zoiets dergelijks). Nou ben ik er al twee keer (met de auto) met mijn ouders in geweest om daar toch vogels te kijken. De tweede keer toen we daar heen gingen zagen we daar politie staan die aan iemand anders een bon gaf, toen zijn wij snel teruggegaan en de politie achter ons aan. Ze gaven ons alleen een waarschuwing.

Nou is mijn vraag aan anderen die daar wel vaker zijn/komen: Gaan jullie daar gewoon maar (met de auto) in en negeren het bord of mogen vogelaars daar wel gewoon komen? Of zetten jullie je auto aan het begin van het weggetje neer en dan naar de dijk lopen/fietsen?

Graag meer info hierover,


Willem
User avatar
meeuwiss
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 553
Joined: 30 Apr 2002, 23:00

telpost eemshaven

Post by meeuwiss »

Als je een ontheffing hebt mag je wel genoemde weg oprijden, anders niet. Net als alle andere vogelaars gok ik erop dat er geen controle is. Met name de douane wilde nog wel eens moeilijk doen, dat de politie dit doet en bonnen uitdeelt is voor mij echter ook nieuw. De laatste tijd is de controle echter veel heftiger geworden. Waarom weet ik niet.
Een optie is dus om je auto inderdaad te parkeren op het doodlopende stuk en de rest te lopen of te fietsen. Anders wordt het toch wel een duur dagje vogelen of barnsteen zoeken!
Guido Meeuwissen
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Heel ver doordenkend (te ver, hoop ik): er zijn uiteraard in bepaalde kringen plannen voor een kerncentrale daar te plekke. Wordt men nu aan zenuwachtig?
Ook is het aantal bouwactiviteiten de laatste maanden enorm toegenomen (overslag, BAM-Gebouw, aanleg weg?) en dit zal tot meer controle leiden.
Maar ergerlijk is het allemaal wel!

Jan Allex
User avatar
marnixjonker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 191
Joined: 23 Nov 2002, 00:00
Location: Zuidbroek (Gn)
Contact:

Post by marnixjonker »

Er zou afgelopen week een militair transport naar Afganistan vanuit de Eemshaven vertrekken. Ik denk dat dat de reden was voor de politie om weer eens extra te controleren.

Marnix
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Inderdaad, en vandaag hoorden we dat er langs de grote plas een heel diepe geul wordt gegraven om een electrische kabel uit Noorwegen in te leggen. Het scherm rond de plas is ter bescherming van flora en fauna.

Overigens stond er ook vandaag weer een politieauto op de toegang naar de weg naar de telpost.

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests