Bengaalse Oehoe weggevlogen

Hier kun je opmerkingen en/of vragen kwijt m.b.t. natuurbebeer en natuur in het algemeen

Moderator: hdelange

User avatar
Simone
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 12
Joined: 17 Jun 2006, 23:00

Post by Simone »

Ze is terug!

(wij zijn er in ieder geval blij mee....)
User avatar
Aart
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 537
Joined: 08 Jan 2003, 00:00
Location: Groningen

Post by Aart »

Mooi, kunnen we een keer komen kijken?

Aart
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Sorry allemaal, maar ik was inderdaad ook op vakantie!, (heb even wat vreemde vogels op Oerol gespot!) dan kunnen dit soort discussies soms ontstaan, ik kan toch moeilijk het forum sluiten tijdens vakanties?

Dat is het risico in deze, ik kan misschien eens kijken of er een ander in die periode het forum kan beheren, maar goed dan moet er ook nog iemand zijn die dat eventueel wil doen.

Tijdens mijn vakantie kan natuurlijk ook nog de site gehackt worden, maar gelukkig gebeurd dat de laatste tijd niet veel. (klop,klop.klop), daar kan ik ook weinig tegen doen.

Verder heb ik geen verstand van wat voor vogels nu wel en niet gehouden zouden kunnen worden, met bijbehorende papieren e.d., ik zit daar helemaal niet in en houdt me er ook niet mee bezig.

Hoe zou ik bij dit soort Vogels kunnen weten waar we mee van doen hebben?

Henk
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Hoi Henk,

de de Vereniging Avifauna Groningen is opricht voor het bestuderen en beschermen van wilde vogels - welke vogels wel of niet in kooien mogen worden gestopt is hierbij niet relevant. (Ik neem overigens aan dat het standpunt van de VAG is: geen enkele vogelsoort mag in gevangenschap worden gehouden, met uitzondering van huisdierrassen als Barnevelder kip, Boerengans enz.)

In deze thread is de Vereniging spreekbuis geworden voor kooivogelhouders en valkeniers en dat is mijns inziens geheel niet in lijn te brengen met de statuten maar het is natuurlijk mogelijk dat het nieuwe bestuur die wil gaan wijzigen.

Groetjes

Jan Allex
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Overigens valt me ook op de de kooivogelhouders die zich in deze discussie hebben geroerd allen anoniem zijn.

Bijdrages van Meeuwissen, Mol, Van Dijk, Bunskoeke enzovoorts zijn te traceren naar een levend persoon met een verblijfplaats (die staan, om het duidelijk te zeggen, in het telefoonboek) maar waarom worden bijdrages van mensen met alleen een voornaam/schuilnaam en cryptisch e-mailadres niet verwijderd, zoals afgesproken?

Jan Allex
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Post by hdelange »

Anoniem is niet iedereen, zelfs Simone is makkelijk terug te vinden, zie hun weblog, zonder dat ik daar reclame voor wil maken.

http://siepje.web-log.nl/siepje/2006/05 ... enga_.html

http://siepje.web-log.nl/siepje

tevens zijn alle emailadressen waarop iemand zich aanmeld actief, anders kun je je niet aanmelden, en ze zijn zeker niet cryptisch, als je op de button klikt van emailadres, dan zie je toch gewoon hun adres!

Op forums worden veel "nicknames" gebruikt, zie ook je eigen "arenaria", daaraan is ook lang niet iedereen te traceren natuurlijk, en zeker niet mensen die geen lid zijn van de vereniging.
Het Forum moet wel toegankelijk blijven voor iedereen in principe, anders is het snel gedaan met de discussies, eerst waren er ook al bezwaren dat men zich moest aanmelden om deel te nemen aan het forum, maar hierdoor is het misbruik al zo goed als uitgebannen, en 100 % krijg je het toch nooit dicht.
Ik kan me toch ook gewoon aanmelden als Herbert Jansma uit Tolbert, klinkt redelijk logisch, maar wie zegt mij of die persoon bestaat?, en ik trek dat niet allemaal na, ik heb wel wat beters te doen.
En mocht die "herbert" dan toch vervelend worden, dan wordt hij geblokkeerd, net als die "Haagsma", en komt hij de site niet eens meer op.

Maar goed deze discussie is er al vaker geweest, en twee weken geleden heb ik er nog iemand de toegang tot de site geweigerd, dat was ook een persoon die vervelende dingen op het forum plaatste(ene Haagsma), dus ik let er wel degelijk op, maar in dit geval was ik er niet.

Ik moet zo ie zo steeds meer rommel verwijderen hetzij in het forum bij de waarnemingen, opmerkingen als in het gastenboek, zeker een paar keer in de week komt dat voor, maar het meeste zien jullie niet omdat het er dan vrij snel wel af is. Het blijft altijd evenwicht zoeken in dit soort kwesties.

ik laat het verder hierbij en heb genoten van mijn korte vakantie.

Henk
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Hoi,

Ik ben het helaas niet met je eens, Henk. Ik vind het razend knap dat jij uit Simone uit Appelscha een weblog weet te distilleren van een zekere Siepie (ze hebben ook een Rode Wouw, zal wel weer legaal zijn), maar ik kan dat niet en een email bij go-free is iets heel anders dan een een achternaam met straatnaam. De mails van bijvoorbeeld Simone en van Pionara zijn hartstikke anoniem.

Ook snap ik jouw opmerking over het aanmelden van Jansma uit Tolbert niet helemaal, want ik neem toch aan dat men zich alleen aan kan melden bij opgave van verifieerbare naam en adres?? Dit lijkt mij essentieel voor het aanmaken van een betrouwbare poole met geregistreerde mailers. Anders heeft aanmelden ook geen zin, en ik neem toch aan dat het bestuur in deze moderne, huidige tijd van tegenwoordig hier richtlijnen over heeft gegeven?

Overigens, ik twijfel geheel niet aan de inzet van de webmaster. Het gaat mij erom dat de VAG gericht omgaat met de mogelijkheden tot gebruik en misbruik van het Internet en dat de doelstellingen van de VAG niet verwateren. En ik blijf niet voor niets steeds maar roepen dat het bestuur hier iets mee moet, want dat besef is er, geloof ik, nog steeds niet echt.

Jan Allex
User avatar
Arthurmol
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 19 Jun 2006, 23:00
Location: Drenthe, NL
Contact:

Post by Arthurmol »

Beste Jan-Allex,
arenaria wrote:Ook snap ik jouw opmerking over het aanmelden van Jansma uit Tolbert niet helemaal, want ik neem toch aan dat men zich alleen aan kan melden bij opgave van verifieerbare naam en adres?? Dit lijkt mij essentieel voor het aanmaken van een betrouwbare poole met geregistreerde mailers. Anders heeft aanmelden ook geen zin, en ik neem toch aan dat het bestuur in deze moderne, huidige tijd van tegenwoordig hier richtlijnen over heeft gegeven?
Ik ben hier om hele andere redenen terecht gekomen maar volg de discussie uiteraard nog steeds. En hierboven vermeld je iets wat reden tot denken geeft. Ik zal je een voorbeeld geven;

Het is zeer eenvoudig om een anoniem account te maken bij bijv. Hotmail.com. Stel dat ik dat doe. Dan meld ik mezelf aan hier op het forum en krijg een berichtje van het forum terug ter verificatie.
Maar dan nog ben ik anoniem. Dan kan mijn email adres weliswaar zijn geverifieerd maar dit zegt dan feitelijk nog niets over mijn echte identiteit.

Dat ik toevallig onder eigen naam schrijf, is simpelweg omdat ik meningen niet onder stoelen of banken steek. Verder ga ik discussies niet snel uit de weg zolang deze met respect worden gevoerd. Meningsverschillen blijven nu eenmaal altijd. En overigens was ik misschien wel 1 van de eersten van de 'valkeniers' groep die vond dat een bericht over die uil hier niet thuishoorde.

Webmaster zijn is geen droombaan. Zeker al niet op een forum als deze denk ik waarop emoties vaak ook een rol spelen. En feitelijk kan iedereen dus anoniem spelen, email adres geverifieerd of niet. Tenzij uiteraard IPnrs worden bekeken. Daar is wel iets mee mogelijk, maarja dit is technisch nogal ingewikkeld dacht ik, dus bij twijfel zou ik iemand dan maar gewoon bannen :)

Mvrgr

Arthur Mol
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Een emailadres zegt uiteraard niets.

Aanmelden met naam en adres en dan ff controleren met www.detelefoongids.nl. Makkelijk zat, zo gepiept en niemand kan anoniem meespelen.

Als de persoon niet op een adres traceerbeer blijkt: meteen blokkeren.

Jan Allex
User avatar
Arthurmol
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 19 Jun 2006, 23:00
Location: Drenthe, NL
Contact:

Post by Arthurmol »

arenaria wrote:Een emailadres zegt uiteraard niets.

Aanmelden met naam en adres en dan ff controleren met www.detelefoongids.nl. Makkelijk zat, zo gepiept en niemand kan anoniem meespelen.

Als de persoon niet op een adres traceerbeer blijkt: meteen blokkeren.

Jan Allex
Behalve als iemand een geheim of niet vermeld nummer heeft uiteraard.
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Ik zie het probleem nog steeds niet: die persoon wordt geblokkeerd.

Jan Allex
User avatar
Arthurmol
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 15
Joined: 19 Jun 2006, 23:00
Location: Drenthe, NL
Contact:

Post by Arthurmol »

arenaria wrote:Ik zie het probleem nog steeds niet: die persoon wordt geblokkeerd.
Jan Allex
En wat nou als ik Nico de Haan heet en ik een geheim nummer heb omdat ik niet wil dat alle vogelaars mij bellen? En wat nou als ik via hotmail een account Nico de Haan maak en me dan aanmeld? En ik blijk Nico dan weer niet te zijn?

Ik bedoel maar Jan-Allex... het blijven dilemma's.

De enige methode om volledige anonimiteit op te heffen en de webmaster veel tijd te besparen zou zijn als elk lid 1 euro bijv. per bank zou overmaken. Maarja dan zeurt iedereen weer dat alles geld gaat kosten en dat mag uiteraard weer niet.

Gr

Arthur
User avatar
anaburen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 754
Joined: 13 Nov 2002, 00:00
Contact:

Post by anaburen »

Doe niet zo gek, Jan Allex! Dan pakt een kwaadwillende toch gewoon een naam uit de telefoongids?
Het is voor een forum al een behoorlijke drempel als je je moet registreren. Henk zegt zelf dat dat redelijk afdoende helpt en ziekerds gooit ie eruit. Wat wil je nog meer? Duimafdrukken?
Ik vind bovendien dat het forum voor iedereen toegankelijk moet zijn wil je het gedachtegoed uitdragen, mensen enthousiasmeren en niet alleen voor eigen parochie preken. Anders kan je beter een besloten mailinglist beginnen. Ik zou juist erg uitnodigend zijn voor mensen die niet direct tot de keiharde vogelaars horen. Laten we maar eens horen wat ze zeggen of willen. Dat betekent toch niet dat we daar dan ook op in zouden moeten gaan? We kunnen in discussie.
Propaganda voor iets wat onverenigbaar is met de VAG kan meteen worden gewist. En dat er zo'n Siepie hier vraagt om hulp bij het vangen van haar ontsnapte vogel, daar vind ik niks mis mee. Het betekent niet dat we daar dan ook op in moeten gaan. Maar dan kunnen we meta. Of gewoon zeggen dat we daar niet voor zijn.

groet
Ana Buren (die ook niet onder deze naam bij de gemeentelijke stand is ingeschreven en die bovendien, zeer verdacht, een geheim telefoonnummer heeft)
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Dat gaat één keer goed en dan wordt de nepHaan geblokkeerd. (En ik snap ook wel dat ie dan weer een nieuw account maakt als Nico de Kip, maar dan gaat bovenstaande weer in werking.)

Ten tweede is er het onderwerp: als mensen kooivogelzaken aan de orde gaan stellen worden ze verwijderd.

Ten derde zou je kunnen stellen dat hotmail en andere gratis diensten niet worden geaccepteerd omdat ze inderdaad het hanteren van schuilnamen bevorderen (in kringen van bijvoorbeeld antiquaren die dure boeken over het net versturen is dat al lang usance).

PS Ik heb nog een heel fraai origineel te koop van DE VALKERIJ IN DE NEDERLANDEN van Swaen, in smetteloze originele kaft. Prijs is 125 euro inclusief verzenden.

En dan ga ik nu weer kijken of we met 11 tegen 10 wel kunnen winnen.

Groet,

Jan Allex
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Post by arenaria »

Oef, dit gaat snel.

Ana: discussiëren met kooivogelhouders is net zo interessant en boeiend als praten met jagers. De argumenten stoelen alle op sentiment, antropomorfisme en het volstrekt negeren van de gegevens van wetenschappelijk onderzoek.

Overigens, in iets ander verband, ik stond daarnet echt helemaal paf toen ik voor het eerst van mijn leven op het Gastenboek keek: allemaal links naar commerciële sites. Betekent dit dat die allemaal gesanctioneerd zijn door het bestuur?

Kuyt voor van Nistelrooy, denk ik.

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests