Koperwiek

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
chantal
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 22 Jan 2009, 12:48

Koperwiek

Post by chantal »

Ik ben onlangs gaan wandelen met het koude weer en ik zag daar een aantal vogels die ik vroeger nog nooit opgemerkt had.
Het leek op een lijster, was zo brutaal als een ekster want ik kon heel dichtbij komen.
Ik ben dan thuisgekomen en heb het beestje opgezocht in een boek en ik ben er 99,9% zeker van dat het om een "koperwiek" gaat.
Mijn vraag is echter : heb ik vroeger altijd met mijn ogen toe gelopen of is dat werkelijk een vogel die je hier niet vaak ziet.
Met hier bedoel in Vlaanderen in België.
Bedankt voor info.
User avatar
andreb
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 79
Joined: 18 Dec 2004, 00:00
Contact:

Re: Koperwiek

Post by andreb »

Chantal

In Nederland is de soort erg algemeen in de winter maanden en ik ga er maar even vanuit dat het in Vlaanderen niet anders is .
Je kan je vraag misschien het beste stellen op het forum van www.waarnemingen.be , dit is een site waar op voornamelijk Belgische vogelaars actief zijn en zij weten vast wel wat de status van de soort is in Vlaanderen .

Andre
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: Koperwiek

Post by hdelange »

inderdaad Andre,

bij waarneming.be staan ook wel dagelijks meldingen van deze soort, om het even gemakkelijk te maken: http://waarnemingen.be/soort/view/141

groeten,

Henk
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests