Vogel met een vreemde staart?

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
willem hartholt
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 8
Joined: 06 Jun 2008, 14:25

Vogel met een vreemde staart?

Post by willem hartholt »

moi liefhebbers,

Op mijn dagelijkse wandeling naar mijn werk, die geregeld via het Noorderplantsoen (in Groningen stad) gaat, trof ik onder andere deze Staartmees aan.

De staartmees bleek bij nadere bestudering een rond gevormde staart te hebben. Ik heb meerdere foto's en steeds is die staart zo rond afgebogen. Komt dat eigenlijk vaker voor?, zo is nu mijn vraag. Heeft iemand dit wel eens vaker gezien, zo'n mooie boog in de staart? Of heeft ie s nachts gewoon een beeje krap gezeten in het nest en kwam de staart daarbij wat in het ongerede?

Ik zie gaarne jullie reacties.

Willem
staartmees52kl.jpg
staartmees52kl.jpg (153.44 KiB) Viewed 3975 times
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: Vogel met een vreemde staart?

Post by arenaria »

Ja, dit komt bij Staartmezen vaker voor en komt idd vanwege het klemzitten in het zachte, maar krappe nest. Misschien heeft deze vogel lang zitten broeden? - ik zie geen broedvlek. Ik heb deze kromme staarten overigens vaker gezien bij net uitgevlogen jongen, die uiteraard een hele tijd klem hadden gezeten in het nest. Ik wil morgen wel eens kijken of ik er literatuur over kan vinden.

Jan Allex
User avatar
bakker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 193
Joined: 15 Mar 2005, 00:00

Re: Vogel met een vreemde staart?

Post by bakker »

Hoi,

Deze heeft inderdaad zitten broeden. Ik heb dit al op verschillende plekken waargenomen, zelfs bij ekster.

Groet Martijn
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests