tanzaniaanse vogelvraag

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
vandermeulen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1
Joined: 21 Jul 2010, 16:55

tanzaniaanse vogelvraag

Post by vandermeulen »

wie kan mij de namen van deze vogels geven? Gefotofrafeerd in Tarangire NP in oktober dit jaar
Weaver,%20black-necked%20ws,%20m;%20andere%20is%20niet%20fm_1kl.jpg
Weaver,%20black-necked%20ws,%20m;%20andere%20is%20niet%20fm_1kl.jpg (177.83 KiB) Viewed 3849 times
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: tanzaniaanse vogelvraag

Post by arenaria »

Om de vraag te beantwoorden: ik. Maar ik denk dat je de namen van de vogels wilt weten, dus hierbij.

Links een Grey-capped Social Weaver Pseudonigrita arnoudi.
Rechts een man Black-necked Weaver Ploceus nigricollis melanoxanthus.

Ik denk dat de eerste ook een volwassen man is. De tweede is iets anders dan de tekeningen in Zimmerman/Turner/Pearson. Ben er inmiddels achter hoe ontzettend slecht de afbeeldingen in Zimmermans BIRDS OF KENYA AND NORTHERN TANZANIA zijn ... Neem as het ff kan ook BIRDS OF SOUTHERN AFRICA van Sinclair mee, maar in geval van bovenstaande soorten had je daar idd niets aan gehad ...

Jan Allex
User avatar
hdelange
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 737
Joined: 03 Apr 2002, 23:00
Location: Groningen
Contact:

Re: tanzaniaanse vogelvraag

Post by hdelange »

even een verzoekje van de beheerder graag de foto plaatsen met een max. breedte resolutie van 800 pixels.

deze heb ik al even aangepast.

Henk
User avatar
arenaria
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 1125
Joined: 10 May 2002, 23:00

Re: tanzaniaanse vogelvraag

Post by arenaria »

Ja inderdaad Henk, ik heb op deze site vaak last van foto's die aan alle kanten het beeld uitlopen. Ik los dat dan op door het ding even op mijn PC op te slaan en via 'Mijn Computer' in Windows te bekijken.

Jan Allex
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests