sperwer of havik

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
GerritK
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 65
Joined: 05 Feb 2007, 00:00
Contact:

sperwer of havik

Post by GerritK »

Hallo,

Vandaag in de Onlanden deze foto gemaakt. Sommigen denken een sperwer, ik denk evt. aan een juv. havik. Helaas is de foto niet scherp.
Wie kan er wat over zeggen?

Dank,
Gerrit
Attachments
sperwer-of-havik-29-9-13web.jpg
sperwer-of-havik-29-9-13web.jpg (130.81 KiB) Viewed 6626 times
randomeda
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 99
Joined: 20 Apr 2011, 22:38

Re: sperwer of havik

Post by randomeda »

Hoi,

Ik ben zeker geen roofvogelexpert, maar ik zou in dit geval zeggen: havik. Om de simpele, zeer subjectieve en onwetenschappelijke reden, dat deze vogel er heel "stoer" uitziet. Sperwers zijn, voor mijn tenminste, altijd wat fragieler. De wijze van vliegen, niet op de foto te zien, zou ik persoonlijk dan ook als leidraad nemen. Het fladderige van een sperwer of het "stoere"geklap van een havik. Maar, zoals ik al zei, ik ben geen expert en zou het op prijs stellen als mensen met een andere mening het ook zouden willen toelichten waarom, ter lering ende vermeack!

groet
jhvenema
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 447
Joined: 09 May 2009, 22:42

Re: sperwer of havik

Post by jhvenema »

Hoi Gerrit,

Ik ga met je mee: juv. Havik. Bandering buik loopt niet dwars-over (zoals bij Sperwer) maar in de lengte van de buik ( juv. Havik). Daarnaast doet mij de halslengte ook meer denken aan Havik.
groet Jan Henk.
Locked

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 33 guests