kastje bij Noordpolderzijl

Hier kunt u met uw onbekende foto's terecht en komen vragen te staan met betrekking tot onbekende en of moeilijk te determineren vogels!

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
gwendolen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 27
Joined: 28 Oct 2008, 08:47
Location: Groningen
Contact:

kastje bij Noordpolderzijl

Post by gwendolen »

Hoi,
Ik ben Gwen, newbie vogelaar.

Bij Noordpolderzijl zag ik dit kastje. Ik vermoed dat het een torenvalkje is. Klopt dat en is er ergens informatie te vinden over deze kastjes?

Image
Hilbrand Schoonveld
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 7
Joined: 16 Nov 2008, 19:29

Re: kastje bij Noordpolderzijl

Post by Hilbrand Schoonveld »

hoi Gwen
inderdaad is de nestkast die je bij Noordpolderzijl zag bedoeld voor Torenvalken.Langs de gehele noordkust van Nieuw Statenzijl tot aan het Lauwersmeergebied zijn door de Waterschappen tientallen van deze kasten geplaatst met de bedoeling dat de aanwezige Torenvalken de muizen uit de dijk wegvangen .De kasten zijn eigendom van de Waterschappen en worden beheerd door Erik Visser en ondergetekende , leden van de Werkgroep Grauwe Kiekendief (WGK ).Meerdere keren in het broedseizoen worden de kasten door ons geinventariseerd en worden de uitgekomen jongen geringd .Mocht je er meer over willen weten , stuur gerust een mailtje .
vr.gr. Hilbrand Schoonveld
User avatar
gwendolen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 27
Joined: 28 Oct 2008, 08:47
Location: Groningen
Contact:

Re: kastje bij Noordpolderzijl

Post by gwendolen »

Hoi Hilbrand,

Bedankt voor de info!Harstikke leuk.
Is dit de website van de werkgroep? http://www.grauwekiekendief.nl

edit:
Ik heb de info aan de foto toegevoegd.
Hilbrand Schoonveld
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 7
Joined: 16 Nov 2008, 19:29

Re: kastje bij Noordpolderzijl

Post by Hilbrand Schoonveld »

klopt helemaal.hier kun je ook de avonturen van de door ons van een satelietzender voorziene Grauwe Kiekendieven volgen .Veel plezier.
Hilbrand
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests