Recensie Europese Vogelgids voor MP3/iPhone/iPod

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
gwendolen
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 27
Joined: 28 Oct 2008, 08:47
Location: Groningen
Contact:

Recensie Europese Vogelgids voor MP3/iPhone/iPod

Post by gwendolen »

Ik hoop dat de recensie hier op de goede plek is, misschien onder e.d? :P Deze recensie staat al een tijdje op mijn eigen site, maar die wordt meer gelezen door Twitteraars dan door vogelaars ben ik bang. Afijn, ik heb deze software - iDentify Europese Vogels van BirdGuides.com - al een tijdje in mijn bezit (als tester - ik heb verder geen aandelen). Als newbie vogelaar ben ik er vreselijk blij mee, omdat het zowel een visueel als auditief hulpmiddel is en je kan het overal mee naar toe nemen; het weegt niks en past in elke jaszak.

De software bestaat uit illustraties en vogelgeluiden van 515 Europese vogelsoorten. De vogelgeluiden zijn onder andere: zang; vluchtroep; roep van het mannetje; roep van het vrouwtje en de baltsroep. Elke vogelsoort heeft vaak meerdere illustraties.

De gids bevat 515 vogelsoorten uit Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Alle bestanden (1493) zijn voorzien van een label en zijn via het menu makkelijk op te zoeken, ook in het veld. Je kan individuele vogelgeluiden selecteren. Tijdens het afspelen van een geluidsfragment verschijnt de naam en een afbeelding van de vogel in beeld. De Europese Vogelgids past op een MP3 speler van 256 MB met een kleurenscherm dat 'album art' ondersteunt (iPod Nano, iPod Classic, iPod Touch, iPhone).

Image Image
User avatar
hboerma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 26 Jan 2003, 00:00
Location: Eelde

Re: Recensie Europese Vogelgids voor MP3/iPhone/iPod

Post by hboerma »

Hallo Gwendolen,

Dit is een leuke, slimme gadget en gezien het feit dat ik zelf een iphone heb lijkt me dit leuk om te hebben. Zoals ik het plaatje bekijk is het ook nog eens Nederlandstalig?
Verder rijst bij mij natuurlijk de vraag hoe jij als tester in bezit komt van zoiets.
Er zit denk ik ook een nadeel aan; er schijnen nog steeds fotografen te zijn die er niet voor terugdeinzen om in het broedseizoen geluiden af te spelen om een foto van zo dicht mogelijk bij te kunnen maken. Ook voor dit soort mensen is dit natuurlijk een geniale ontwikkeling waar ik wat minder van gecharmeerd ben.

Herman
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests