mededeling fotografen

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
User avatar
bakker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 193
Joined: 15 Mar 2005, 00:00

mededeling fotografen

Post by bakker »

Beste fotografen,

Jullie foto's zijn prachtig en een mooie aanvulling voor het archief, maar fotografeer wel met respect voor het gene wat je fotografeerd. Tot mijn stomme verbazing zag ik vanavond bij een bekende ijsvogelplek (nest) dat er duidelijk zichtbaar een soort van pad was gecreëerd zodat het nest goed zichtbaar was gemaakt vanaf het nogal drukke fiets/looppad. Takken en zelfs jonge boompjes zijn afgebroken voor een beter zicht. En zicht is er nu, elke dwaas kan het nest nu zien zitten. Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn. Ik hoop dat degene die dit nu leest, en nu een klein beetje begint te blozen voortaan anders omgaat met de biotoop en omgeving van het onderwerp.

BVD
Martijn Bakker
Fred van Maurik
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 182
Joined: 04 Jun 2008, 16:14

Re: mededeling fotografen

Post by Fred van Maurik »

Beste Martijn,

Als vogelfotograaf en natuurliefhebber kan ik mij niet voorstellen dat een fotograaf, waarvan we dagelijks werk zien op deze site, zich te buiten gaat, door het vernielen van een stuk natuur door dat degene ijsvogels op de foto wil zetten. Een vogelfotograaf heeft respect voor de natuur.

Ik heb van jou nog nooit een foto op deze site gezien en vraag me dus ook af waarom je zomaar een fotograaf er van kunt betichten dit te hebben gedaan.
Door het werk wat ik in het verleden heb gedaan heb ik geleerd dat je ergens 100% van overtuigd moet wezen om iemand te kunnen beschuldigen.

ik weet in ieder geval 1 ding zeker, ik was het niet, en als het een vogelfotograaf is geweest, gaat u schamen en blijf van die lokatie weg, sinds afgelopen winter zijn er al zo weinig ijsvogels, laten we aub geen nesten gaan verstoren.

Fred
User avatar
bakker
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 193
Joined: 15 Mar 2005, 00:00

Re: mededeling fotografen

Post by bakker »

Beste Fred,

Je vat het misschien wat te persoonlijk op. Maar wie anders heeft er belang bij voor een beter zicht op een nest van een ijsvogel ? En nee, ik maak zelf geen foto's. maar dat heeft hier toch ook niets mee te maken. Net of een niet fotograaf hier niets over mag zeggen ? Het was puur bedoeld voor de persoon(en) die hier wel iets mee te maken had. En dit hoeft niet perse iemand te zijn die lid is van avifauna Groningen. De site wordt door veel mensen bezocht, en door zoiets te melden via deze site bereikt de boodschap een groot publiek.

Mvg
Martijn
User avatar
Meint&MariaWoortman
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 42
Joined: 10 Nov 2008, 18:18
Contact:

Re: mededeling fotografen

Post by Meint&MariaWoortman »

Ik vind het een heel goed idee van Martijn om dit onder de aandacht te brengen.
Ook ik zag een fotograaf bij Noorddijk in het riet sluipen om een mooie foto te maken van een fazant die verderop in het gras liep en om er dan zo dicht mogelijk bij te komen, wat natuurlijk een ontzettende verstoring is voor alles wat in het riet leeft. Maak zelf ook vaak foto's maar lijkt me goed dit even te melden.

vr.groet,
Maria Woortman
huug
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 28
Joined: 27 Jan 2009, 17:23

Re: mededeling fotografen

Post by huug »

Mothomme wrote:Ook ik zag een fotograaf bij Noorddijk in het riet sluipen om een mooie foto te maken van een fazant die verderop in het gras liep en om er dan zo dicht mogelijk bij te komen
Een foto van een Fazant 8O . OK. Zeker dat het wel een fotograaf was? :roll:
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests