11 februari tweede Integrale Ruigpotentelling

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
Madeleine Postma
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 18
Joined: 23 Mar 2011, 19:49

11 februari tweede Integrale Ruigpotentelling

Post by Madeleine Postma »

Zaterdag 11 februari 2012 tweede Integrale Telling Ruigpootbuizerds
Na het succes van de eerste telling op 10 december 2011 organiseert de Werkgroep Grauwe Kiekendief nog een keer een ruigpotentelling.
We streven ernaar om weer polder en kwelder van Noord- en Oost-Groningen en Fryslân te bestrijken, alsmede de Drentse veenkoloniën en Flevoland.

Ben Koks: Waarom zijn Ruigpootbuizerds zo spannend? Dit vroeg ik mij op 29 januari af terwijl ik met ..... lees verder >>> http://www.werkgroepgrauwekiekendief.nl ... i_2012.pdf

Aanbevelenswaardig is het goed en boeiend geschreven artikel: Opmerkelijke Ruigpootbuizerdinvasie in de winter 2010-2011: oorzaken in een historische en Europese context van Wouter Vansteelant, Wouter Faveyts en Johan Buckens (Natuur.oriolus nr 77). Het gaat over de influx van Ruigpoten vorige winter in Vlaanderen en geeft informatie over herkenning en leeftijdsbepaling. >>> http://www.werkgroepgrauwekiekendief.nl ... nderen.pdf

De eerste tellers hebben zich al opgegeven. Wil je ook een bijdrage leveren aan deze inventarisatie?
Meld je aan bij:
Madeleine Postma, madeleine.postma@grauwekiekendief.nl of 06 292 699 78.
Graag voor 9 februari opgeven i.v.m. het verdelen van de gebieden.

Keuze mogelijkheden:
a) Hele dag of een dagdeel tellen.
b) Alleen of samen het veld in.
c) Zelf medetellers organiseren of via ons contact leggen.
d) Gezamenlijk starten in N-Friesland/N-Groningen: 9 uur - op het kantoor van Staatsbosbeheer, De Rug 1, 9976 VT Lauwersoog.
e) Zelfstandig starten, tijd zelf in te delen. Wel van te voren een gebied afspreken i.v.m. dubbeltellingen.
Attachments
Ruigpootbuizerd dec '11 Wisentweg. Door Mirjam Verschure
Ruigpootbuizerd dec '11 Wisentweg. Door Mirjam Verschure
IMG_1578 900.JPG (114.22 KiB) Viewed 1838 times
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 34 guests