Nieuwe uitgave Vogelzang

hier kunt u oproepen, mededelingen, excursies, lezingen van anderen(derden) plaatsen.

Moderator: hdelange

Locked
Eddie
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 12
Joined: 14 Apr 2012, 18:44

Nieuwe uitgave Vogelzang

Post by Eddie »

Ik wil jullie attenderen op een boek waar ik zelf heel enthousiast over ben.

Begin mei is het boek "Vogelzang van Nederland" met cd met 100 vogelgeluiden uitgekomen, schrijvers Dick de Vos en Luc de Meersman, uitgeverij KNNV. Het is de herziene versie van "Wat zingt daar?"
Het bevat determinatiesleutels voor roep en zang, en soortbeschrijvingen waarin verder op de zang wordt ingegaan.
De cd geeft 100 vogelgeluiden van ca. 1 minuut per opname, waarin je zowel de alarmroep als zang met variaties kunt horen.

Zelf heb ik de geluiden op mijn mobiel gezet, zodat ik onderweg kan controleren of ik de vogel hoor die ik denk te horen.
(Hierbij heb ik trouwens al een paar keer een opgewonden vogel voor mijn neus gezien, die wilde zien waar de indringer vandaan kwam :wristle: )
Maricée Ten Bosch
Vogelaar
Vogelaar
Posts: 80
Joined: 04 Mar 2009, 17:41

Re: Nieuwe uitgave Vogelzang

Post by Maricée Ten Bosch »

hallo Eddie,

bedankt voor de tip. Van Wat zingt daar? heb ik altijd veel plezier. Het is goed om voorzichtig te zijn met het afspelen van vogelgeluiden. Vogels zijn erg snel gealarmeerd en denken inderdaad dat er een indringer hun territorium binnen is gekomen. Dat geeft stress voor het beestje. Het afspelen van geluiden is heel verleidelijk... Als je niet wilt verstoren kun je eigenlijk beter een koptelefoontje gebruiken.

Groet, Maricée Ten Bosch
Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests